فرماندار مشهد در رابطه  با برگزاری انتخابات پیش‌رو

با هیچکس تعارف نداریم

رضا الهی

فرماندار مشهد مقدس گفت: به افرادی که بخواهند خارج از چهارچوب قانون فعالیت کنند، تذکر خواهیم داد. ما برای برگزاری انتخابات، با هیچکس تعارف نداریم.

سیدمحمدرضا هاشمی صبح روزگذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری مشهد مقدس اظهار داشت: پنج موضوع انتخابات، مثلث اقتصادی، طرح نجات، کشف رود و دهه پایانی صفر از اولویت‌های فرمانداری است،در ارتباط با بحث مثلث اقتصادی دیدارهای متعددی انجام شد.

وی بیان کرد: 6 پروژه با اعتبار 10 میلیارد تومان به اتمام رسیده و 266 پروژه با 41 هزار میلیارد تومان و اشتغال 73 هزار نفر پیش‌بینی شده است، بالغ بر 14 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده و مصوبه‌هایی در همین راستا تدوین شده است.

فرماندار مشهد مقدس در رابطه با بحث انتخابات گفت: هیئت اجرایی، هیئت نظارت و هیئت امنیت به عنوان سه رکن اصلی در انتخابات فعال هستند، ما برای فعالیت در انتخابات آمادگی داریم که از 10 آذرماه 98 به مدت یک هفته فعالیت در این حوزه پررنگ‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته شهرها به 15 منطقه تقسیم می‌شدند اما امسال در ارتباط با بحث انتخابات به 19 منطقه تقسیم شدند و در انتخابات حضور دارند، 19 نفر نیز به عنوان مسئول مناطق مذکور انتخاب می‌شوند، یکی از دغدغه‌های گذشته حضور به موقع نیروی انتظامی بوده که امسال با برگزاری دو جلسه در این زمینه با نیروی انتطامی قرار بر برطرف‌سازی این دغدغه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: جلساتی نیز در مناطق 19 گانه برگزار شده و مسئول مناطق اجرایی، فرماندهان مشهد و مسئولان مناطق 19 گانه با یکدیگر آشنا شدند، کمیته حمل و نقل و کمیته امنیتی تاکنون شکل گرفته و مسئولان آنها انتخاب شدند، جلسات ستاد انتخابات نیز به صورت منظم برگزار شده است.

وی بیان کرد: امسال دوره‌های آموزش فرماندهان سراسر کشور طی چندین هفته برگزار شده و با استفاده از حضور اساتید نتایج خوبی از آنها کسب شد، امید است با حمایت ملت در اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم، ما باید در رأی عموم تأثیرگذار باشیم و آنها را به راه مشخصی هدایت کنیم.

فرماندار مشهد در پاسخ به سؤال خبرنگار صبح امروز مبنی بر راهکارهای فرمانداری برای مقابله با تخلفات انتخاباتی گفت: همانطور که من خودم را مقید به اجرای قانون می‌دانم، از همه دوستان هم استعدا دارم که مر قانون را رعایت کنند. اجازه نخواهیم داد برخی از افراد تخلف انتخاباتی انجام دهد. ما هیأت بازرسی و اجرایی داریم، از الان هم هیأت بازرسی ما فعالیت خودش را در فرمانداری شروع کرده،، مسئولیت هیأت بازرسی نیز با آقای برامکی، معاونت عمرانی فرمانداری است. هم‌اکنون در حال رصد فعالیت افراد هستیم. امیدواریم تخلفاتی در انتخابات رخ ندهد و از همه عزیزان هم می‌خواهیم معتقد به قانون باشند. ما معتقد هستیم برنامه‌ها و نشست‌های احزاب و فعالین سیاسی شناسنامه دار باید باشد تا مشارکت افزایش پیدا کند. به افرادی که بخواهند خارج از چهارچوب قانون فعالیت کنند، تذکر خواهیم داد. ما برای برگزاری انتخابات، با هیچکس تعارف نداریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *