2 تُن زعفران کشاورزان رشتخواری خریداری شد

رییس اداره تعاون روستایی گفت: در مدت 15 روز گذشته حدود 2 تن زعفران خشک از کشاورزان شهرستان رشتخوار با قیمت حمایتی و توافقی خرید شده است .

سید کمال میرزایی روز پنجشنبه افزود: همزمان با آغاز برداشت محصول زعفران و با توجه به مزایای خرید توافقی زعفران برای کشاورزان در منطقه، اداره تعاون روستایی با همکاری اتحادیه تعاونی بحث خرید توافقی زعفران را از کشاورزان زعفرانکار رشتخوار به سر انجام رسانده و تمامی 40 درصد هزینه زعفران خریداری شده از کشاورزان را تا اول آذر ماه جاری در حدود یک میلیارد تومان را پرداخت کرده ایم .

به گفته وی در خرید قطعی، زعفران از کشاورز توسط مراکز تعیین شده خریداری و 40 درصد قیمت محصول پرداخت می‌شود و مابقی مانده آن نیز ظرف مدت 3 ماه آینده به کشاورز پرداخت می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خرید این محصول وجود ندارد، افزود: خرید توافقی زعفران در راستای حمایت از کشاورزان منطقه انجام می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: قیمت خرید توافقی زعفران در مراکز خرید تعاون روستائی از 4 میلیون و 400 هزار تومان تا 5 میلیون و 400 هزار تومان و بر اساس آنالیز آزمایشگاهی تعیین و به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خرید محصول زعفران بر اساس عیار آن در انواع پوشال معمولی ،پوشال مرغوب، و ممتاز تصریح کرد: کار خرید زعفران با توجه به عیار محصول توسط کارشناسان مربوط در هنگام خرید تعیین می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *