افزایش کمیت و کیفیت در ارائه خدمت‌رسانی سازمان بیمه سلامت

خوافیان

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت درقالب ۵ صندوق بیمه‌ای قرار دارند.

به گزارش “صبح امروز” سید مرتضی وجدان در مصاحبه با خبرنگار این رسانه افزود: ۵۸ در صد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات این بیمه بوده که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و در مجموع حدود ۴ میلیون نفر تحت عنوان صندوق‌های مختلف خدمات بیمه ای دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد : بر اساس مصوبه هیئت وزیران بیمه شدگان صندوق سلامت رایگان باید خدمات سرپایی و بستری خود را در مراکز دولتی دریافت کنند اما در این استان بنا به شرایط خاص من جمله حضور زوار حضرت علی بن موسی الرضا پذیرش بیماران سرپایی در مراکز غیر دولتی نیز تحت پوشش قرارمی‌گیرد.

دکتروجدان بیان کرد: بر اساس دستورالعمل صادره از سوی سازمان بیمه سلامت ،صدور دفترچه بیمه همگانی سلامت برای افرادی که بیش از ۲ سال از اعتبار دفترچه آن‌ها گذشته صورت نمی‌گیرد.

وی ابراز می‌کند: اما خانوارهایی که تحت پوشش بیمه سلامت بوده و افراد جدیدی به این جمع،اضافه شود می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به صدور دفترچه اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان عنوان کرد:براساس مصوبات هیات محترم وزیران پوشش بیمه اجباری همگانی به زودی درکل کشور و به تبع آن در این استان نیز اجرایی خواهد شد که به محض ابلاغ دستورالعمل مربوطه این برنامه عملیاتی می‌شود.

وجدان ادامه داد:  بر اساس آزمون وسع که زیر نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درحال انجام است افراد به دهک‌های مختلف طبقه بنده شده و این سازمان به سه دهک  خدمات بیمه‌ای ارایه خواهد نمود.

وی توضیح داد: افرادی که میزان حقوق آن‌هاکمتر از ۴۰ درصد  حقوق قانون کار باشد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وجدان تبیین کرد: مهمترین سیاستی که سازمان بیمه سلامت آن را پیگیری می‌کند استقرارنظام الکترونیک است که با همکاری و فعالیت همکاران دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: نسخه نویسی الکترونیکی،پذیرش الکترونیکی اسناد بستری،نظام ارجاع الکترونیکی از جمله برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران جهت استقرار نظام الکترونیک است که در حال حاضر در ۸ شهر استان خراسان رضوی نیز اجرا می‌شود.

وجدان اشاره کرد: از انتهای شهریور سال جاری رسیدگی به اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و در جهت یکسان سازی خدمات بیمه‌ای این سازمان تمام توان خود را در جهت حذف همپوشانی توسط دیگر بیمه‌ها را راستای کار خود قرار داده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *