توصیه‌ها وهشدارهای مهری پلیس به والدین و دانش‌آموزان

خوافیان

رییس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی گفت: خانواده‌ها جهت تعیین سرویس فرزندان خود حتما با مدارس هماهنگی لازم را داشته و در روز های اول سال تحصیلی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سعی نمایید از شتاب و عجله جدا پرهیز کنید و اعمال و رفتار شما در علاقه مندی فرزندانتان به درس و مدرسه بسیار تاثیر گذار است .

به گزارش صبح امروز سرهنگ کیوان سعادتی افزود:  والدین عزیز همیشه دقایقی زودتر از منزل برای عزیمت به مدرسه خارج شوید تا مجبور به رانندگی با عجله و شتاب نشده وهنگام تعطیلی مدارس از توقف دوبله و یا چند لایه در مقابل مدارس جدا اجتناب کنند. عدم احترام به قوانین توسط شما علاوه بر تاثیر بر رفتار آینده فرزندتان موجب ترافیک و اخلال در تردد سایر خودروها شده و هر گونه اقدام خلاف قانون والدین در مسیر رساندن فرزندان به مدرسه موجب آموزش و یادگیری آنان از رفتار والدین می‌شود.

وی تصریح کرد:  قبل از شروع مدارس مسیر رفت و آمد فرزند خود را از مدرسه تا خانه و بالعکس شناسایی کرده و  اگر دانش آموزان در مسیر تردد دچار مشکل شدند بلافاصله موارد را با والدین، مدیران مدرسه و یا پلیس در میان بگذارند و همیشه نشانی و شماره تلفن منزل را در اختیار فرزندانتان بگذارید تا همواره همراه خود داشته باشند.

سرهنگ سعادتی بیان کرد: دانش آموزان محیط مدرسه را بدون هماهنگی مدیران مدرسه ترک نکرده و پس از تعطیلی مدرسه مستقیما به منزل مراجعه کرده و به دانش‌آموزان توصیه می شود به افراد غریبه اطمینان نکرده و از همراهی یا از سوار شدن به خودروی آنها خودداری کنند و برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی ابراز کرد: به دانش آموزان توصیه می‌شود از معاشرت با افرادی که نمی‌شناسند یا اختلاف سن آنها با آنان زیاد است پرهیز کرده و به دعوت یا تقاضای نا معقول دیگران به طور صریح پاسخ منفی داده و در مواجهه با افرادی که خود را مامور معرفی می کنند از آنها بخواهید کارت یا مدارک شناسایی ارائه دهند.

سرهنگ سعادتی اشاره کرد: به والدین توصیه می‌شود هیچگاه با گمان این که فرزندان شما مرتب در مدرسه حاضر می‌شوند آنان را به حال خود رها نکرده و با توجه خاص و مراقبت منطقی و هوشمندانه خود حامی فرزندان خود باشید.

توصیه‌های پلیس به رانندگان و سرویس‌های مدارس

رییس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی توضیح داد: رانندگان خودروها به هنگام عبور از جلوی مدارس مراقب دانش آموزان و تردد آنها باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کرده و رانندگان سرویس‌های مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به بازدید خودروی خود اقدام نموده و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایند.

سعادتی بیان کرد: سرویس های مدارس از سوار کردن بیش از ظرفیت دانش آموزان به خودرو جدا خودداری نمایند و والدین و مدیران مدرسه در صورت مشاهده سرویس‌هایی که دانش آموزان را بیش از ظرفیت سوار می‌کنند حتما تذکر لازم را به فرد راننده اعلام نمایند و از اعزام دانش آموزان با چنین خودروهایی اجتناب نمایند. وی بیان کرد: در روزهای ابتدایی سال تحصیلی بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را شخصا به مدرسه ببرند( به ویژه سال اولی ها) لذا ترافیک سنگینی در برخی از مسیر ها ایجاد می شود بدین جهت ضروریست سایر افراد زودتر از موعد جهت عزیمت به محل کار خود اقدام نمایند. و مسئولان آموزش و پرورش و خانواده ها سعی کنند حتما از سرویس‌هایی که تحت نظارت سازمانهای مسئول بوده استفاده کنند و ضرورتا وسائل نقلیه مذکور باید بیمه بدنه، شخص ثالث و معاینه فنی داشته باشد .

سرهنگ سعادتی تبیین کرد: رانندگان سرویس مدارس حتما باید متاهل بوده و از صحت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند.

توصیه های پلیس به والدین

وی اعلام کرد:به کودکان و فرزندانمان نحوه صحیح عبور از خیابان را آموزش دهیم و از آنها بخواهید چند بار شما را از عرض خیابان عبور دهند.

سرهنگ سعادتی گفت: از آراستن کودکان و فرزندان خود به خصوص دانش آموزان ابتدایی به زیور آلات هر چند بدل جدا خودداری کنید.

وی اشاره کرد:  معمولا والدین در هفته‌های اول مهر رفت آمد کودکان از منزل به مدرسه و بالعکس را خود بر عهده می‌گیرند در این هنگام بسیار دیده می‌شود با توجه به شلوغی خیابان‌ها، والدین برای انجام کارهایی نظیر رد کردن کودکان از خیابان و با صحبت کردن با معلمان خودرو را به صورت روشن و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی با تصور اینکه کار آنها چند ثانیه طول می کشد رها کرده و بهترین فرصت را در اختیار سارقان حرفه ای می گذارند تا اقدام به سرقت خودرو و لوازم درون آن کنند.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *