استاندارد شهرنشینی در حاشیه شهر باید رعایت شود

شهردار مشهد گفت: با ساماندهی مناطق حاشیه شهر استاندارد شهرنشینی در این مناطق نیز باید رعایت شود.

قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه بازدید از پروژه های مناطق حاشیه شهر مشهد افزود: حاکمیت وظیفه دارد، فکری به حال مناطق حاشیه شهر و حاشیه نشینان نموده و نیازها را تامین نماید.

وی اظهار کرد: ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد با توسل به زور و خراب کردن ساخت و سازها، میسر نمی شود بلکه این مشکل را باید از طریق گفت و گو با مردم رفع نمود.

وی گفت: ساکنین حاشیه شهر باید توانمند شوند و بتوانند هزینه های زندگی در شهر را تامین کنند به گونه ای که خود راغب به زندگی در خانه های خراب و تحمل وضعیت نابسامان نباشند.

شهردار مشهد بر ایجاد فرصت های شغلی برای حاشیه نشینان از طریق راه اندازی آموزشگاه های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و ایجاد بازارهای کوچک محله ای تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: برای اولین بار یکهزار و 700 میلیارد ریال به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: در حاشیه شهر مشهد و برخی شهرستان های این استان 59 پروژه با تخصیص یکهزار و 20 میلیارد ریال در حال انجام است و چون برای این منظور ردیف اعتباری خاص اختصاص یافته، می توان برای سال های آتی نیز در این زمینه برنامه ریزی کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *