هیچ‌کس با اجرای موسیقی فاخر مخالفتی ندارد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: علاقه‌مند هستیم در حوزه موسیقی به سمتی برویم که موسیقی فاخر ایرانی اجرا شود، بدون شک در کشور با این گونه موسیقی هیچ گونه مشکل و مخالفتی وجود ندارد؛ اگر گاهی در برخی شهرستان‌ها با اجراهایی مخالفت می‏‌شود با موسیقی فاخر نیست، بلکه با آن‌هایی است که حواشی دارند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا محمدی در نشست انجمن موسیقی شهرستان کاشمر عنوان کرد: انجمن موسیقی استان خراسان رضوی کم حاشیه‎ترین و منسجم‎ترین انجمن است. به رغم اینکه گاهی ناخودآگاه برای دیگر انجمن‎ها حاشیه درست می‎شود اما کسانی که در انجمن موسیقی گرد هم جمع می‎شوند سعی می‎کنند دور از هرگونه حاشیه باشند.

وی ادامه داد: در کشور و به خصوص استان خراسان رضوی در هنر موسیقی مقامی و سنتی پیشکسوتان بسیار مطرحی داریم که باید مورد تکریم و احترام قرار بگیرند.

محمدی اظهار کرد: قطعا موسیقی حاشیه‌‏ای به درد کشور نمی‎خورد، به اندازه کافی موسیقی عالی و پربار داریم که نیازی نیست به موسیقی‎هایی پرداخته شود که جز حاشیه و دردسر چیز دیگری در برندارند.

وی عنوان کرد: علاقه‌مند هستیم در حوزه موسیقی به سمتی برویم که موسیقی فاخر ایرانی اجرا شود، بدون شک در کشور با اجرای این گونه موسیقی هیچ گونه مشکل و مخالفتی وجود ندارد. اگر گاهی در برخی شهرستان‌ها با اجراهایی مخالفت می‌‏شود با موسیقی فاخر نیست، بلکه با آن‌هایی است که حواشی دارند و چون این نوع اجراها به موسیقی فاخر ضربه می‎زند هیچ کس هم موافق اجرای این نوع موسیقی‎ها نیست.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن موافقت با اجرای جشنواره موسیقی آوای برتر و تامین هزینه هدایای جشنواره که آذرماه در کاشمر برگزار خواهد شد، گفت: برای اجرای این جشنواره هرگونه حمایت حقوقی که لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی اظهار کرد: اینکه بخواهد این جشنواره به صورت استانی برگزار شود، نیازمند کارهای پژوهشی است، از سویی به دلیل محدودیت‎های موجود و حریم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امکان اجرای جشنواره‎ای با وسعت در مشهد نیست.

محمدی گفت: کاشمر پتانسیل داشتن 4 تا 5 آموزشگاه موسیقی را در بخش سنتی و موسیقی نوین دارد، امیدواریم وضعیت موسیقی فاخر روز به روز در حال پیشرفت باشد و اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

در این جلسه رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ظرفیت‎های بسیاری در حوزه موسیقی کاشمر وجود دارد.

جواد روشندل با بیان اینکه هنرمندان این شهر در توسعه آموزشگاه‌های موسیقی و سایر آموزشگاه‌های آزاد هنری فعالیت خوبی داشته‎اند، بیان کرد: این پتاسیل موجب شده در کاشمر شاهد اجرای برنامه‏های فاخر و ارزشمندی باشیم.

وی عنوان کرد: تلاش شده تکیه بر ظرفیت ایجاد شده و ساختارهای بخش غیر دولتی داشته باشیم، از حدود یک سال قبل چند شهرستان از جمله تربت جام، خواف، کاشمر و سبزوار درخواست برگزاری جشنواره‎های موسیقی به صورت استانی دارند.

روشندل اظهار کرد: باید امکان سنجی شود که کدام شهرستان برای این رویداد مناسب‌تر است و سه شهرستان دیگر با هم افزایی کمک کنند این اتفاق در همان شهرستان بیفتد.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ساماندهی انجمن‎ها خبر داد و گفت: به زودی انجمن هنرهای تجسمی نمایندگان خود را در شهرستان‎ها معرفی خواهد نمود.

وی بیان کرد: تاکنون در 21 شهرستان نمایندگان موسیقی مشخص و نهایی شده و 9 آبان‎ماه با حضور نمایندگان انجمن موسیقی گردهمایی در مشهد خواهیم داشت.

روشندل گفت: باید طرح‎هایی که ارائه می‎شود کارشناسی شده و زاییده خرد جمعی باشد، بدون شک فرهنگ متعلق به عموم جامعه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *