نمایندگان برای محورهای سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد پیشنهاد دادند

حقوق بشر، حقوق زنان، بازگشت آمریکا به اصل برجام

نمایندگان مردم در مجلس تاکید دارند که رئیس‌جمهور در سخنرانی نشست مجمع عمومی مواضع ایران، عهد شکنی‌های آمریکا، تامین حقوق مردم فلسطین و یمن و برخورد سازمان ملل با ناقضان حقوق بین‌الملل را بیان کند.

حسن روحانی برای حضور در هفتاد و چهارمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک می‌رود، نشست‌های سالانه مجمع عمومی از مهم‌تریم اجلاسیه‌هایی است که سران کشورها ضمن حضور و دیدار با سایر روسای جمهور کشورها سخنرانی می‌کنند و علاوه بر دفاع از حقوق ملت‌ها به ارایه پیشنهادات و دیدگاه خود در ارتباط با روابط بین‌الملل می‌پردازند.

رئیس‌جمهور ایران در آغازین روزهای فصل پاییز برای هفتمین بار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حاضر خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در روزهای پیشین به نیویورک رفته تا شرایط را برای حضور هیات ایرانی مهیا‌تر کند، هرچند در هفته گذشته دولتمردان آمریکایی تلاش بسیاری کردند تا با عدم صدور ویزای هیات ایرانی مانع از حضور ما در این نشست شوند.

روحانی پیش از سفر به نیویورک در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم امام اعلام کرد که ما امسال در سازمان ملل متحد با شعار ائتلاف امید، ابتکار صلح هرمز را که خلاصه آن حب وامید است به جهان ارائه خواهیم کرد.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در پیامی توئتری از مردم خواست تا برای سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد یک تا سه جمله کلیدی و موثر پیشنهاد دهند و به آنها تا ساعت ۲۴ اول مهر فرصت داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید دارند که آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل باید بر پیگیری وضعیت برجام، بدعهدی‌های دولتمردان آمریکایی، رفع تحریم‌ها ظالمانه، صلح پایدار در خاورمیانه و پایان جنگ یمن تاکید کند و ضمن ارایه پیشنهاداتی در حوزه انحلال سازمان ملل با توجه به عدم برخورد با ناقضان حقوق بین‌الملل، طرح حمایت از فلسطین و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز کشورها را به صلح و دوستی دعوت کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *