امیر آذریان: وضعیت مرزهای شمال شرق کشور مطلوب است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: زمانی که پیشرفته‌ترین پهپاد دشمن سرنگون شد، آنها متوجه قدرت جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان امروز در همایش عملیات ثامن الائمه(ع) در قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه اظهار کرد: آن روزی که دشمن بعثی بدون بررسی دقیق میدانی دست به اقدامی بزرگ برای سرکوبی نظام جمهوری اسلامی زدند، رزمندگان و شهیدان توانستند جلوی پیش‌روی صدام را بگیرند، صدام برای اینکه آبادان را از دست ندهد، تلاش‌های زیادی کرد اما نمی‌دانست که روزی باید خاک جمهوری اسلامی ایران را با خفت ترک کند.

وی اضافه کرد: امام در ۱۴ آبان سال ۵۷ فرمودند که حصر آبادان شکسته شود و این اتفاق رخ داد. در حال حاضر قدرت و توان نیروی مسلح، بالقوه است و توانایی زیادی دارد، همچنین در مرز شمال شرق کشور وضعیت مطلوب برقرار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بیان کرد: امروز توان دفاعی کشور بسیار بالاست و اگر دشمن می‌خواهد ما را آزمایش کند، مشکلی وجود ندارد. آنها زمانی که پیشرفته‌ترین پهپاد دشمن سرنگون شد، متوجه قدرت جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: دشمن به طرق مختلف آبادان را محاصره کرد و اگر آبادان را گرفته بودند، یک آبروریزی بزرگ برای ایران ایجاد می‌شد اما امام خمینی (ره) با هوشیاری و هوشمندی فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و در یک سال بعد این اتفاق رخ داد.

وی افزود: شکسته شدن حصر آبادان به معنای شکسته شدن صدام و حامیان او بود، جنگ در ایران در صورتی رخ داد که ایران در شرایط تغییر حکومت قرار داشت و از طرف دیگر یک ارتش منظم، کلاسیک و قدرتمند با پشتیبانی تبلیغاتی، تسلیحاتی، پولی و روانی به کشور حمله کرده است و طبیعی بود که صدام تصور کند می‌تواند یک هفته‌ای تهران را تصرف کند اما صدام ایمان و اعتقادات مردم ایران را نادیده گرفته بود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در ۲۰۰ سال اخیر در تاریخ ایران هر زمان حمله‌ای به ایران می‌شد، بخشی از ایران تصرف می‌شد اما تنها در جنگ ایران و عراق بود که حتی یک وجب از خاک ایران تصرف نشد و در شرایط کاملا نابرابر دشمن با ذلت از ایران خارج شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *