5 میلیارد تومان؛ هزینه هر روز شهر مشهد

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر هزینه جاری شهر مشهد در روز رقمی بیش از 5 میلیارد تومان است.

به گزارش صبح امروز، احمد نوروزی در نشست مردمی اعضای کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر در منطقه هفت که در مسجد امام خمینی(ره) در شهرک ابوذر برگزار شد، اظهارکرد: هزینه های نگهداری شهر، هزینه های بالایی است و از طرفی توان شهرداری نیز توان محدودی به حساب می آید و در همین راستا مشارکت شهروندان در امور مختلف امری الزامی است.

وی با اشاره به محدودیت های بودجه ای با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور بیان کرد: با این وجود امسال رقمی بیش از 250 میلیارد تومان برای آسفالت 3 میلیون و 500 هزار متر مربع از خیابان ها و معابر کل شهر اختصاص پیدا کرده است.

نوروزی با اشاره هزینه های بالای ایجاد خطوط مترو در شهر ابرازکرد: در حال حاضر برای ایجاد هر کیلومتر خطوط قطارشهری رقمی بالغ بر 700 میلیارد تومان و خرید هر اتوبوس مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر فقط یک سوم تا یک چهارم هزینه تمام شده خدمات در این بخش ها از سوی مردم پرداخت و مابقی آن توسط شهرداری تامین می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *