در مصاحبه اختصاصی صبح امروز با رییس پلیس راهور ناجا مطرح شد:

افتتاح بخش مانیتورینگ در پلیس راهور

عاطفه خوافیان

در آخرین روز از هفته ناجا دفترتحریریه صبح امروز که به عنوان ستاد خبری این ارگان در مشهد معرفی شده میزبان رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی شد.

رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت:  طرح‌های متعدد گره‌گشای ترافیکی و کاهنده تصادفات جرحی و فوتی در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

به گزارش روزنامه صبح امروز سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: شهر مشهد زیرساخت مناسبی برای اجرای اقدامات ترافیکی داشته و در این حوزه ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تمام البسه پلیس‌های برون شهری این استان مجهز به دوربین کنترلی شده و این اقدام را بسیار موثر در نظارت بر رفتار پلیس و کاهش رفتارهای نامناسب توسط مردم با پلیس بر شمرد.

اصلاح پوشش گیاهی بزرگراه بابانظر در راستای کاهش تصادفات فوتی

سرهنگ دهنوی در خصوص طرح کاهش تصادفات فوتی عابران پیاده در متطقه بحرانی بزرگراه بابانظر توضیح داد: مهم‌ترین نقطه حادثه‌خیز این بزرگراه در مقابل بازار ملل بوده که با توجه به پوشش گیاهی که در میانه بزرگراه وجود داشته پناهگاه خوبی برای معتادین متجاهر به حساب آمده و به علت نبود دید مناسب بیشترین تصادفات عابران پیاده درقسمت عرضی این بزرگراه به وقوع می‌پیوندد.

کوتاه‌کردن پوشش گیاهی

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری و مقاومت حوزه فضای سبز برای خالی کردن این منطقه بحرانی از پوشش گیاهی فعلا تصمیم بر کوتاه کردن بوته‌های گیاهی شده تا فضای دید بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده و نیز در این قسمت نرده‌های فلزی نیز نصب شده و امید است به زودی این طرح در تمام طول بزرگراه اجرایی شود.

سرهنگ دهنوی خبر داد: به زودی به محض این‌که توسط راننده‌ای تخلفی صورت بگیرد؛ راننده پیامکی مبنی بر نوع تخلف و میزان جریمه آگاهی پیدا کرده که به نظر می‌رسد این طرح در کاهش تخلفات بسیار موثر واقع شود چرا که افراد به این موضوع واقف می‌شوند که تخلفات کوچک ان‌ها نیز رصد شده و اعمال قانون می‌شود.

نصب دوربین در بزرگراه نماز

رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی بزرگراه نماز را نقطه کور راهور اعلام کرد و گفت: با توجه به این‌که در این بزرگراه دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات وجود ندارد این بزرگراه به مکان مناسبی برای رفتارهای غیرقانونی در رانندگی مبدل شده که به زودی در سرتاسر این بزرگراه دوربین نصب شده و برای رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شود.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا مبنی بر پلیس هوشمند،امین مردم تبیین کرد: با توجه به زیرساخت‌های ترافیکی که در شهر مشهد وجود دارد؛ پلیس راهنمایی رانندگی پیشتاز در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

سرهنگ دهنوی اذعان کرد: طبق بند۳قانون شهرداری‌ها بایستی در نصب تجهیزات الکترونیکی با پلیس راهور تعامل لازمه را داشته و برای این پلیس این تجهیزات را در سطح شهر نصب کند.

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در ساختمان راهنمایی رانندگی

وی خبر داد: یکی از اقداماتی که پس از ریاست من در این حوزه در دستور کار قرار گرفته ایجاد بخش مانیتورینگ در ساختمان این اداره جانمایی شده که تا نیمه ماه آینده این مرکز افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی بیان کرد: با راه‌اندازی بخش مانیتورینگ کلیه تخلفاتی که در سطح شهر توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود به راننده پیامک ارسال می‌شود که اقدامی بسیار بازدارنده است.

وی توضیح داد: تخلفاتی که در بخش مانیتورینگ توسط دوربین‌ها ثبت شده از طریق پلیس راهور استان به مرکز فاوا راهور ناجا ارسال شده و پس از آن راهور استان با در دست داشتن سیستم اطلاعاتی پیامکی به راننده ارسال می‌شود.

پیگیری برنامه کاهش تصادفات از طریق استانداری

سرهنگ دهنوی گفت: برای کاهش تصادفات در سطح استان برنامه۵ساله‌ای در نظر گرفته شده که طبق دستور کار این برنامه هر سال بایستی ۱۰ درصد کاهش تصادفات را در سطح استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد”: برای اجرای این برنامه و سیاست کاهش ۱۰ درصدی ما تمام سازمان‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی، اداره راه در بحث جاده‌ها و نیز شهرداری‌ها باید با راهور در تعامل بوده و به ما در اجرای این برنامه کمک کنند و برای تمام سازمان‌ها وظایفی تعریف شده است.

راه‌اندازی سامانه۱۲۰

سرهنگ دهنوی در پایان بیان کرد: به دنبال راه‌اندازی سامانه ۱۲۰ بوده تا مردم در هنگام مشکلات ترافیکی و وقوع تصادفات با این سامانه تماس گرفته و کارشناسان زبده راهور پاسخ‌گوی سوالات مردم هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *