تنیسور خراسانی:

کسب نتیجه در آسیا سخت است

نفر دوم رنکینگ تنیس روی میز بانوان ایران گفت: در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارم اما کسب نتیجه در آسیا سخت است و اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشم، برای کسب سهیمه المپیک می‌توانم شانس داشته باشم.

مهشید اشتری، تنیسور مشهدی در خصوص اعزامش به مسابقات آسیایی اندونزی اظهار کرد: در انتخابی مسابقات آسیایی اندونزی رتبه پنجم را از آن خود کردم و به این مسابقات اعزام نخواهم شد، زیرا برای مسابقات آسیایی فقط 4 نفر نخست اعزام می‌شوند. فقط برای تمرین با بازیکنان و فعالیت زیر نظر کادرفنی تیم ملی به اردو دعوت شدم.

ملی‌پوش خراسانی تنیس روی میز در خصوص دلایل افتش خاطرنشان کرد: تاکنون در این مورد صحبتی نکرده‌ام و نمی‌خواهم صحبت کنم. نوسان، در دوران فعالیت حرفه‌ای هر ورزشکاری وجود دارد. در انتخابی تیم ملی شرایط خوبی نداشتم و به همین خاطر در نهایت پنجم شدم.

وی در مورد شرایط تیم ملی تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو عنوان کرد: برای کسب سهمیه المپیک هنوز اطلاعات دقیقی ندارم. شاید چهار بازیکنی که برای مسابقات آسیایی انتخاب شدند، برای انتخابی المپیک نیز برگزیده شوند. شاید هم فدراسیون برای کسب سهمیه، دوباره انتخابی برگزار کند. ایران چهار سهمیه برای المپیک دارد. دو نفر در بخش آقایان و دو نفر در بانوان. ندا شهسواری با توجه به تجربه‌ و درخشش در مسابقات اخیر تقریبا صعودش به المپیک قطعی است.

اشتری یادآور شد: در ایران رقابت‌ها بسیار نزدیک شده و هنوز مشخص نیست چه کسی بتواند سهمیه المپیک را از آن خود کند، از همین رو خیلی‌ها در تلاشند تا به سهمیه دست یابند. ندا شهسواری با توجه به این که به المپیک ریو راه یافته و تجربه بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارد، شانس خیلی بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

اشتری در مورد وضعیت فعلی‌ و شانسش برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو بیان کرد: شرایط خیلی خوبی دارم. در حال حاضر با بازیکنان تیم ملی که برای مسابقات آسیایی اندونزی آماده می‌شوند، تمرین می‌کنم. از الان زود است در این خصوص صحبت کنیم. مسابقات کسب سهمیه المپیک سال آینده برگزار می‌شود و فرصت زیادی تا آن موقع باقیمانده است. اگر از الان برنامه‌ریزی کنم، شاید بتوانم برای خودم شانسی قائل باشم، اما در این مورد نمی‌توان قاطع صحبت کرد، چرا که در حال حاضر همه مدعی هستند.

وی در خصوص عدم حمایت فدراسیون از پینگ‌پنگ‌بازان ملی‌پوش برای حضور در اردوهای خارجی گفت: ندا شهسواری امید اول فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک است، اما باز هم نیمی از هزینه‌های اعزام به تور چک را خودش پرداخت کرده و نیمی دیگر را فدراسیون کمک کرده است. مریم صامت هم با هزینه شخصی خودش به اردو خارجی اعزام شده‌است. در حال حاضر برنامه‌ای برای اعزام به اردوی خارج از کشور ندارم.

ملی‌پوش خراسانی تنیس روی میز افزود: با توجه به این که هزینه‌ها افزایش چشمگیری داشته، برای فدراسیون مشکل است که بخواهد برای تمام بازیکنان، اردو در نظر بگیرد. توجه فدراسیون به سابقه هر ورزشکار است که این یک امر طبیعی است.

اشتری در رابطه با حمیده ایرانمنش، مربی تیم ملی تنیس روی میز اظهار کرد: ایرانمنش نزدیک یک سال است که مربی تیم ملی شده و تاکنون عملکرد خوبی داشته است. تمام مربیانی که فدراسیون برای تیم ملی قرار می‌دهد از جان و دل مایه گذاشته و از خانه و خانواده خود می‌زنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد، چرا که معمولا تایم اردوها طولانی است و همیشه در اردوها حضور دارند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی اندونزی تصریح کرد: با وجود حضور تیم‌هایی نظیر چین، کره و ژاپن نتیجه گرفتن و کسب مقام در آسیا خیلی سخت است، اما اگر نسبت به دوره‌های قبل بتوانیم رتبه‌مان را ارتقا دهیم، پیشرفت محسوب می‌شود. کسب سهمیه المپیک نیز جزو اهداف تمام فدراسیون‌های ورزشی است، اما فدراسیون تنیس روی میز با برگزاری اردوهای پی‌درپی و طولانی مدت به دنبال این است تا علاوه بر کسب سهمیه المپیک بتواند نتیجه بهتری نسبت به المپیک‌های قبلی کسب کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *