اگر دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند؛

استقبال قوه قضاییه برای ورود در آخرین مرحله

عاطفه خوافیان

معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه از ورود در آخرین مرحله استقبال می‌کند .

به گزارش “صبح امروز” حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم حجت‌الاسلام علی مظفری و معارفه غلامعلی صادقی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که صبح روز سه‌شنبه در ساختمان دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد افزود: امام حسین‌'ع' در مبارزه‌ ناحق برابر حق جان خود را از دست داد و ما به عنوان پیروان ایشان باید برای دفاع از حق،همه چیز خود حتی جان خود را فدا کنیم.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه از اینکه همیشه در آخرین مرحله وارد عمل شود استقبال می کند اما اگر دیگر دستگاهها به وظیفه خود عمل نکردند و مشکلی در جهت مسائل امنیتی، اقتصادی و غیره در کشور ایجاد شود نمی توان وارد آن نشد.

ورود دستگاه قضا و ناجا به پرونده ارز
معاون اول قوه قضاییه گفت: با ورود دستگاه قضا و نیروی انتظامی به موضوع کنترل بازار ارز و شناسایی و دستگیری افراد  در ادامه تحقیقات به نقطه‌ای رسیدیم که مشخص شد عامل اصلی در قاچاق ارز و برهم زننده بازار زیر نظر بانک مرکزی این کار را انجام داده است.

نقش مدیر مدبر

وی در ادامه بر نقش بسیار مهم مدیر در پیشبرد امور در هر دستگاهی تاکید و بیان کرد: هر کجا مدیران خوب، شایسته، جهادی و انقلابی انتخاب شود نتیجه خوبی اتفاق افتاده و نقش مدیر در انجام امور و شتاب در اقدامات و برنامه‌ها مهم است لذا در انتخاب دادستان مشهد نیز باید به این مهم توجه شود.

همدلی همرا با صلابت

نماینده ولی فقیه در مشهد در این مراسم  به کارنامه فعالیت پنج ساله حجت الاسلام مظفری رئیس پیشین کل دادگستری خراسان رضوی و همیاری صادقی دادستان در همه موضع گیریهای اجتماعی مربوط به استان اشاره و گفت: طی این مدت در بحران‌هایی که در خراسان رضوی و شهر مشهد وجود داشت با غیرتمندی خاص دادستان، اندیشمندی و تدبیر ویژه رئیس کل دادگستری مشکلات برطرف می شد.
امام جمعه مشهد افزود: دستگاه قضایی در خراسان رضوی به عنوان جریان پرصلابتی که در برابر همه انحرافات اخلاقی و سیاسی موضع قاطعانه ای دارد، نه تنها در استان بلکه در همه کشور نام و نشان گرفته بود و انعکاس آن مشخص است.
وی تبیین کرد: با توجه به اقتضای طلبگی ام از پشتیبانی ارزشمند و صلابت در موضع گیریهای حجت الاسلام مظفری و همچنین از غیرتمندی دادستان مشهد برای از بین بردن برخی حرکات ضدهویت مشهد و امام هشتم(ع) که اثر فوق العلاده ای داشت تقدیر و تشکر خاص داشته باشم.

توسعه اقتصادی و کاهش فساد

استاندارخراسان رضوی گفت: تلاش در راستای توسعه اقتصادی سبب کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی می‌شود.

رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر رونق اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی در استان تقویت شود و شکل گیرد ورودی پرونده های مختلف به دستگاه قضا کاهش می یابد.

حرکت ودر مسیر ۵ساله

صادقی ضمن تشکر از تلاش‌های حجت الاسلام مظفری طی پنج سال فعالیت در مجموعه قضائی استان خراسان رضوی افزود: دستگاه قضایی امروز با پنج سال قبل از جنبه های مختلف نظیر منابع انسانی، فضای اداری، جایگاه و ساز و کار متفاوت شده است.
وی اضافه کرد: راه کنونی را ادامه داده اما حرکت در مسیری که تا کنون بوده ایم به تنهایی کفایت نکرده و باید اقدامات موثرتری انجام دهیم و در این مسیر به همیاری و همکاری همه صاحبان اندیشه، علما و ائمه جمعه نیاز داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *