اصولگرایی و بحران تمامیت‌خواهان

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تمامیت‌خواهی ائتلاف اصولگرایان را با شکست مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جواد آرین‌منش درمورد چگونگی روند وحدت اصولگرایان برای ورود به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر واقع‌بینانه برخورد کنیم و منشور اصولگرایی را مبنای قضاوت قرار دهیم، این جریان طیف گسترده و دایره موسعی است که همه سلایق مختلف اصولگرایی را شامل می‌شود.

وی افزود: طوری که در این دایره وسیع هم جریان‌های تندرو اصولگرا که خود را انقلابی‌تر از دیگران می‌دانند جای می‌گیرند و هم نیروهای متعادل‌تر که برخی از آنها حتی همکاری با دولت را مغایر با اصولگرایی نمی‌دانند نظیر دکتر لاریجانی، باهنر و … .

آرین‌منش خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گروه‌هایی نظیر پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و شاجا(شورای ائتلاف جریان اصولگرایی) هریک علم وحدت اصولگرایی را در دست گرفته‌اند و خود را محور وحدت می‌دانند.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آفت وحدت و ائتلاف اصولگرایان همواره تمامیت‌خواهی جریان‌های تندرو بوده است، گفت: این افراد نه تنها خود را انقلابی و دیگران را غیر انقلابی که بخشی از اصولگرایان نظیر آقای لاریجانی و طرفدارانش را اصولگرا نمی‌دانند و از معادلات خود حذف می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان ادوار خراسان ادامه داد: همچنان که امروز در مشهد هم طیفی که مدعی پرچمداری وحدت اصولگرایان هستند ۲۰ تشکل رسمی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری را اساسا در خط رهبری نمی‌دانند و شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله طبسی را که رهبری با عملکرد خود و تجلیل جانانه‌ای که در مراسم تدفین ایشان از شخصیت وی انجام داد بر نزدیکی تفکر و اندیشه اومهر تایید زدند را اصولگرا و انقلابی نمی‌دانند و هم اکنون در نشست‌های وحدت و ائتلاف طرفداران سلیقه و همفکران او را حذف کرده‌اند؛ همین گروه‌ها افرادی مثل لاریجانی را از شورای ائتلاف اصولگرایان حذف کرده‌اند.

آرین منش تاکید کرد: ادامه این روند تعدد لیست‌های اصولگرایان و تکرار شرایط انتخابات شوراها خواهد بود که آثار آن از هم اکنون مشاهده می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *