گلر سابق استقلال ممنوع‌الخروج شد؛

دردسر تازه برای رحمتی و شهرخودرو

در پی ممنوع الخروج شدن سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان تیم فوتبال شهرخودرو و دستور توقیف اموالش به خاطر بدهی مالیاتی، مدیر این تیم از استقلال خواست مشکل رحمتی را پیش از حساسیت AFC حل کند.

تیم فوتبال شهرخودرو خراسان که باید به زودی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود برود، قرار بود اردویی برون‌مرزی را با حضور تمامی بازیکنانش زیر نظر کادرفنی برگزار کند، اما بدهی باشگاه استقلال به مهدی رحمتی و ممنوع‌الخروجی او، سبب شده که برگزاری اردوی خارجی شهرخودرویی‌ها در ابهام قرار گیرد.

دروازه‌بان سابق استقلال می‌گوید ۵ سال است که به خاطر این تیم ممنوع الخروج و ممنوع المعامله است.

تهدید به شکایت

مهدی رحمتی با انتشار نامه‌ای در صفحه مجازی خود اعلام کرد که اموالش توقیف شده و به خاطر استقلال ممنوع المعامله است. او مدیران این باشگاه را تهدید به شکایت کرد.

رحمتی در این خصوص گفت: متاسف هستم که باید به مساله‌ای اشاره کنم که تا امروز از صحبت در موردش خودداری کردم. چند سال است به خاطر مشکل مالیاتی ممنوع الخروج، ممنوع المعامله و … هستم و صدایم در نیامده اما ظاهرا از سکوت من سوءاستفاده‌های زیادی شده است. در شرایطی که آقایان در فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال هر روز ادعا می‌کنند که این باشگاه هیچ بدهی ندارد و مشکلی برای حضور در آسیا ندارد اما نه تنها مالیات من را پرداخت نکرده اند بلکه ظاهرا اطلاعات غلط به AFC داده‌اند. نمی‌دانم چه کسی پاسخگوی چنین کار زشتی است و چه کسی مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرد اما حالا که با نامه توقیف اموال مواجه شده‌ام ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم و به هر نهادی لازم باشد توضیح می‌دهم که نه تنها بدهی مالیاتی من چند سال است که پرداخت نشده بلکه برای پاک کردن صورت مساله مدارک غیر واقعی هم به AFC ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۵ ماه است که در حال مذاکره با مسئولان مربوطه هستم و به خاطر حل شدن این مشکل وکیل بنده بارها و بارها با آقای کامران منزوی صحبت کرده اما فقط امروز و فردا و مشکل حل می‌شود شنیده‌ام! انگار نه انگار که زندگی‌ام مختل شده و تمام حساب‌های بانکی‌ام بسته شده است. این اولین و آخرین اولتیماتوم من بابت این اتفاق است و همانطور که نامه توقیف اموال با فرصت ۵ روزه به دستم رسیده اگر مشکل مالیاتی من حل نشد همان رفتاری را انجام می‌دهم که آقایان در این چند سال و ۵ با ماه با من انجام دادند. عکس نامه فوق را هم منتشر می‌کنم تا حداقل تلنگری به آنهایی که در این زمینه مسئولیت دارند بخورد! هر چند با این نوع رفتارهایی که با من شد ای کاش از ابتدا همه چیز را پنهان نمی‌کردم و از راه قانونی و همان AFC مثل خیلی‌های دیگر اقدام می‌کردم.

احتمال لغو اردوی برون مرزی

مجتبی سرآسیایی مدیر تیم شهر خودرو در خصوص بدهی باشگاه استقلال به سید مهدی رحمتی که باعث شده علاوه بر ممنوع‌الخروج شدن، حساب‌های این بازیکن هم مسدود شود، اظهار کرد: می‌خواهیم به اردوی خارجی برویم و در تلاشیم تا هرچه زودتر مشکل مربوط به مهدی رحمتی را حل کنیم. اگر این مشکل حل نشود، شاید مجبور شویم به کل اردوی برون‌مرزی را منتفی کنیم.

وی افزود: نامه توقیف اموال رحمتی را اداره مالیات به باشگاه زده، مالیاتی که استقلال متعهد شده پرداخت کند. امروز علاوه بر مهدی رحمتی، شهرخودرو نیز دچار مشکل بزرگی شده و از استقلالی‌ها می‌خواهیم در همین روزها، مساله را حل کنند تا مشکلی بین دو باشگاه به وجود نیاید.

مدیر تیم شهرخودرو در ادامه به صورت غیر مستقیم به استقلال هشدار داده است برای جلوگیری از حذف از لیگ قهرمانان آسیا این مشکل را حل کند. وی گفت: ابدا دوست نداریم شرایط به شکلی پیش رود که مجوز حرفه‌ای استقلال دستخوش مشکلاتی شود و AFC روی آن حساس شود، اما باید به شهرخودرو حق بدهید که اگر همکاری لازم در خصوص ممنوع الخروجی مهدی رحمتی، با این باشگاه انجام نگیرد، از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم.

سرآسیایی در خصوص سفر به مالزی و قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا گفت: باید ابتدا از حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو نیز تشکر کنیم، که مقدمات سفر را در این شرایط سخت اقتصادی برایمان فراهم کرد. برایم مایه افتخار است که به عنوان یک خراسانی برای نخستین بار، نماینده تیم این استان در بالاترین سطح آسیا باشم. گرچه در گروه سختی نیز قرار گرفته‌ایم، اما ابتدا باید تمام تمرکزمان را روی دو بازی مرحله پلی‌آف بگذاریم تا انشالله به بهترین شکل از پس رقبا برآییم.

مدیر تیم شهرخودرو خراسان با اشاره به اشتباهات داوری گفت: قرار گرفتن شهرخودرو در اینجای جدول به مسائل فنی مربوط نیست. گرچه در جنگی نابرابر، در حال رقابت با سایر تیم های لیگ برتری هستیم، اما علیرغم مشکلات مختلفی که هست، تک‌تک اعضای باشگاه، از مالکیت، تا کادرفنی و بازیکنان، همه تلاش می کنند تا بهترین اتفاق رقم بخورد. متاسفانه اتفاقاتی خارج از مباحث فنی، در حال رخ دادن است که باعث شده اینجای جدول باشیم‌.

توضیحات وکیل شهرخودرو

محمدرضا بختیاری وکیل باشگاه شهرخودرو خراسان در مورد شکایت از باشگاه استقلال به خاطر پرونده سیدمهدی رحمتی گفت: طی دادنامه به شماره 734 و مورخ 93.11.28 باشگاه استقلال در کمیته انضباطی به پرداخت 761 میلیون و اندی(تومان)، به عنوان اصل مالیات به علاوه کل جرایم دیرکرد تا مادامی که این مبلغ را پرداخت کند، محکوم شد.

بختیاری ادامه داد: باشگاه استقلال همواره از پرداخت این مبلغ از سال 93 تعلل کرد تا در تاریخ 97.8.2 توافقنامه‌ای بین مهدی رحمتی و باشگاه استقلال منعقد شد که طبق فراز پایانی این توافقنامه مقرر می‌شود تا پایان وقت اداری 97.11.1 کل دیون مالیاتی رحمتی در آن فصول به علاوه کل خساراتی که اداره مالیات مطالبه می‌کند، توسط باشگاه استقلال پرداخت شود.

وی افزود: اما متأسفانه باشگاه استقلال به تعهداتش عمل نمی‌کند، پیش از این هم در سال 94 مهدی رحمتی شکایتی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده بود که سوابق آن در اختیار من قرار دارد و آنها هم مزید بر علت می‌شوند، اما باز هم باشگاه استقلال به تعهداتش عمل نکرد. رحمتی با توجه به این توافقنامه که به صورت معلق بوده و در آن قید شده بود؛ چنانچه باشگاه استقلال به تعهداتش عمل نکند آراء صادره‌ی کمیته انضباطی و دستور AFC به قوت خودش باقی است و باید اجرا شود، نامه‌ای را با همین متن تهیه و در تاریخ 98.6.23 در سازمان لیگ ثبت می‌کند و خطاب به جناب بهاروند ریاست سازمان لیگ توضیح می‌دهد که باشگاه استقلال تا به امروز به تعهداتش عمل نکرده و درخواست دارم که آراء ذکر شده طبق توافقی که انجام دادیم اجرا شوند.

بختیاری ادامه داد: بحث این است که وقتی در تاریخ 98.6.23 مهدی رحمتی اعلام می‌کند که استقلال به توافقنامه عمل نکرده و طبق فراز پایانی توافقنامه، آراء باید به مرحله اجرا برسند، بنابراین یک بدهی قطعی و مسلم در فدراسیون فوتبال برای باشگاه استقلال وجود داشته است. یعنی فدراسیون فوتبال با علم و آگاهی کامل از اینکه باشگاه استقلال بالغ بر یک میلیارد و اندی بدهی دارد و این بدهی که از حالت مالیاتی خارج و به دین تبدیل شده، به اشتباه و غلط و حتی می‌توانم بگویم به دروغ اعلام می‌کند باشگاه استقلال عاری از بدهی است و هیچ دینی ندارد.

وکیل باشگاه شهرخودرو افزود: در نتیجه شرایطی برای باشگاه استقلال فراهم می‌شود که مجوز حرفه‌ای را دریافت و بتواند در مسابقات حاضر باشد. بنابراین ما قویاً تأکید می‌کنیم که شکواییه‌ای را نوشته‌ایم و این شکواییه به همراه مدارک لازم آماده است تا اعتراض به عملکرد فدراسیون فوتبال را خطاب به AFC اعلام کنیم که رونوشت آن به کمیته تعیین وضعیت فیفا ارسال می‌شود. آماده‌ایم که این شکواییه را ارسال کنیم و چنانچه فدراسیون و باشگاه استقلال نسبت به این مشکل اقدام نکنند علیرغم میل باطنی مجبوریم زمینه محرومیت استقلال را از حضور در آسیا را فراهم کنیم و این کار را هم می‌کنیم.

بختیاری افزود:‌ اگر قرار باشد به دلیل مسائل مالیاتی مشکلی برای شهرخودرو برای برگزاری اردوی خارجی به وجود بیاید و این باشگاه متضرر بشود، این ضرر حتماً گریبانگیر فدراسیون و استقلال هم خواهد شد و اگر ما نتیجه‌ای نگیریم حتما شکواییه را  ارسال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع شکایت رحمتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد که  چندی پیش این نهاد اعلام کند به مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال مشکوک شده اظهار داشت: بله، بر اساس این شکایت‌نامه در سال 94 این اتفاق افتاده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *