آب را سیاسی نکنید

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برخی از بیرون می‌‎خواهند مساله آب سیاسی شود اما باید تلاش کنیم هیچگاه مساله آب، مساله‌ای سیاسی و امنیتی نشود.

به گزارش ایسنا، محمد علایی امروز در نشست هم‌اندیشی رسانه و نیرو در سالن اجتماعات آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی، اظهار کرد: وزارت نیرو نگاه دیگری به روابط عمومی دارد که مدیریت افکار عمومی بوده و روابط عمومی رابطه قدرت و مردم است.

وی با بیان اینکه ما همواره عادت کردیم نق بزنیم که مجلس حرف ما را درک نمی‌کند، دولت متوجه حرف ما نمی‌شود و مردم مدیریت مصرف نمی‌کنند، عنوان کرد: پرسش اصلی این است که سهم من به عنوان مدیر در این مساله کجاست؟ چرا نتوانستم مجلس، دولت و مردم را در مساله مدیریت آب قانع کنم و این را در مردم جا بیندازم که مهم‌ترین مساله شما آب است. اگر نتوانید مساله آب را حل کنید، آب مساله ما را به درستی حل خواهد کرد که آن هم نابودی است.

علایی گفت: همواره اصلی‌ترین حرف من این بوده که مهم‌ترین مساله ایران مرکزی و شرق ایران، آب است که اگر نتوانیم آن را به مهم‌ترین مساله مردم تبدیل کنیم، حل نخواهد شد. آقای اردکانیان کارشناس‌ترین کارشناس در حوزه آب است. مردم اگر قدر آب را نمی‌دانند، شرکت آب منطقه‌ای متهم اصلی است، اگر مجلس و حوزه قضا در این زمینه مسایلی دارد، ما تفهیم نکردیم و متهم هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما توانستیم بحث همیاران آب را موفق‌تر از تجربه کرمان انجام دهیم، تصریح کرد: این طرح روز عید فطر رونمایی و هفته پیش تصویب نهایی خدمت وزیر تقدیم شد. نسبت آب تجدیدپذیر به آب منطقه‌ای در استان حدود ۱۲۵ درصد است که این خشکسالی مدیریت و ضعف محرز مدیریتی در استان است. باید مدیریت توام عرضه و تقاضا باشد.

وی افزود: اگر می‌گوییم مدیریت افکار عمومی، بنابراین مدیران ما باید پاسخگو باشند. فضای استان، فضای کاری با انسجام بالای مدیریتی بوده و فصایی نیست که یکدیگر را متهم کنند. فرق بین مدیر ضعیف و قوی بحث روابط عمومی بوده زیرا پنجره و شاهرگ اصلی است که تهدیدها و فرصت‌ها از بیرون و قوت‌ها و ضعف‌‎ها را از درون تعریف می‌کند و مدیر بر اساس آن می‌تواند مدیربت کند.

علایی بیان کرد: در انتقال آب دریای عمان، هزینه و مسایل زیست‌محیطی زیاد است اما باید به انسان به عنوان اشرف مخلوقات احترام بگذاریم که وقتی در اقتصاد آب بیان می‌کنیم که بحث تغییر اقلیم در پیش است، باید آینده را نیز نگاه کنیم. برخی از بیرون می‌‎خواهند مساله آب سیاسی شود اما باید تلاش کنیم هیچگاه مساله آب، مساله‌ای سیاسی و امنیتی نشود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *