فرماندار مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با «صبح‌امروز»

هیچ شائبه‌ای در انتخابات نخواهیم‌داشت

رضا الهی

فرماندار مشهد گفت: باید مر قانون را در انتخابات رعایت کنیم و من این قول را خواهم داد که هیچ شائبه‌ای ایجاد نخواهد‌شد.

محمد رضا هاشمی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران روزنامه صبح امروز با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که هر روز و هر ساعت و هر هفته، روز خبرنگار است افزود: خبرنگار نه تعطیلی میشناسد و نه سرمای زمستان و نه گرمای تابستان و همیشه پای کار است. الحمد لله همه شما اهل قلم هستید، اهل فکر هستید. یک خبر اگر بخواهد خوب تهیه شود، سه اصل مهم آن رعایت شود که یکی سرعت در تهیه و انتقال خبر است، یکی دقت در خبر و دیگری صحت در خبر و الحمد لله این سه اصل اتفاق افتاده. البته با فضایی که هست، اگر ذره ای غفلت کنید ممکن است خبر به موقع دست مخاطب نرسد.

وی ادامه داد: سرمایه خبرنگار و روزنامه نگار، اعتماد مردم است. تمام این تلاش‌ها برای این است که اعتماد مردم حفظ شود و افزایش پیدا کند و اعتقاد داریم که مجموعه خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند. خبرنگارهم نقاط قوت و برجسته را می تواند منعکس کند و هم کم و کاستی جامعه را، به جهتی که بتوانیم در جهت رفع یا کمتر کردن آن کمی و کاستی ها گام برداریم. من در جلسه شورای اداری هم عرض کردم که اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرنگاران و روزناممه ها به ویژه چند روزنامه مطرحی که در شهر مشهد داریم، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند. باید دغدغه ها را بیان کنند و مسئولین هم موظف به پاسخگویی هستند و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. البته در گذشته هم تعامل بسیار خوبی بوده، همکاران ما در گذشته هم کارهای بسیار خوبی انجام داده اند و تشکر هم می کنیم.

رعایت بی‌طرفی و عمل به مر قانون

هاشمی با تشکر از زحمات خبرنگاران روزنامه صبح امروز، در حاشیه این دیدار به بحث انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: ما در پایان سال، دوم اسفند ماه یک رخداد  بسیار مهم سیاسی را شاهد خواهیم بود و آن هم بحث مشارکت مردم در انتخابات است. انشالله امیدواریم که همه دوستان کمک کنند که ما در دوم اسفند شاهد یک مشارکت حداکثری باشیم. امیدواریم تأکیدی که مقام معظم رهبری و شخص ریاست محترم جمهور داشتند و همچنین تأکیدی که وزیر کشور دارد مبنی بر اصل رعایت بی‌طرفی و عمل به مر قانون، بستری باشد برای مشارکت حداکثری مردم.

معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری قم اذعان کرد: قانون را در بسیاری از مواقع می توان تفسیر کرد. من در خیلی از نشست‌ها که با مدیران داشتم گفتم هنر مدیر این است که قانون را به نفع مردم تفسیر کند. قانون را مانند درخت میوه ای در نظر بگیرید و شاخه های آن را به سمت مردم بکشید و آنقدر خم کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند اما شاخه‌ی درخت نشکند، ولی جایی که به هیچ عنوان نمی توان قانون را تفسیر کرد همان مر قانون انتخابات است. بحث اینست که ما باید انتخابات را به گونه ای برگزار کنیم تا همه احزاب و جریانات احساس آرامش کنند و قبل از این مردم باید احساس کنند و اعتماد داشته باشند و کوچک‌ترین شائبه ای در برگزاری انتخابات نباید داشته باشیم، چراکه اگر شائبه ای در انتخابات ایجاد شود ما اعتماد مردم را از دست می دهیم و این موضوع در مشارکت مردم تأثیر گذار است. انتخابات چند اصل دارد، سلامت انتخابات، رعایت مر قانون، امنیت انتخابات و مشارکت مردم. فرماندار مشهد با تأکید بر تجربه برگزاری بیش از 14 انتخابات در دوران مسئولیت های سابقش گفت: من حداقل ۱۴ انتخابات را برگزار کردم و فکر نمی کنم در جایی کوچکترین شائبه ای ایجاد شده باشد. ما باید صبر کنیم تا بعد از انتحابات، مردم، مؤثرین و نخبگان قضاوت کنند. بستر انتخابات پیش رو از 2 ماه پیش آغاز شده و ما نیز جلسات مربوط به انتخابات را فعال کرده ایم. کمیته‌های شش گانه شکل گرفته و به صورت روزانه بررسی می کنیم.

امنیت، مهمترین دستاورد انقلاب

ما 40 سال از عمر انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در حوزه‌های مختلف دستاورد داشتیم. بالاترین دستاورد ما امنیت است با اینکه ما هم مرز کشورهایی ناامن هستیم اما اینکه امنیت پایدار داریم مدیون نظام، انقلاب و مردم هستیم. دستاوردهای علمی و فرهنگی داشتیم. در کنار این دستاوردها، یکی از مهم ترین دستاوردهایی که داشتیم مشارکت سیاسی مردم در بحث انتخابات بوده است. ما هر دو سال یک بار، دو انتخابات داریم. همه فرمانداران به ویژه در زمان مسئولیت رحمانی فضلی با توجه به تأکیداتی ایشان در عمل به مر قانون، صحت و سلامت داشتند، موکلف به اجرای قانون هستند. آن چیزی که ناظر بر اعمال ماست، خداست که حتماً باید مر قانون را در انتخابات رعایت کنیم و من این قول را خواهم داد که هیچ شائبه ای قظعاً ایجاد نخواهد شد و هیچ دغدغه‌ای هم دوستان انشالله ندارند. ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم. همه این برنامه برای این است که مردم بیایند پای صندوق های رأی و هرچقدر که مشارکت مردم افزایش پیدا کند، نظام و انقلاب در مقابل تهدیدات دشمن بیمه خواهد شد، مشارکت حداکثری مردم باعث نامیدی دشمنان و خوشحالی دوست‌داران انقلاب می شود. دوستان در گذشته زحمات زیادی کشیدند، هر عزیزی ثبت نام می کند و احراز صلاحیت او در مراجع نظارتی بررسی می شود و در نهایت لیستی ارسال می شود، ما موکلف هستیم از رأی مردم به عنوان یک امانت پاسداری کنیم، این قول را ما به شما خواهیم داد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *