توانمندی مددجویان؛

مهمترین وظیفه دولت

رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی در همایش تجلیل از 500 کارآفرین برتر گفت:

خروج 700 هزار خانوار تحت پوشش کمیته

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته‌ی امداد امام خمینی ضمن عرض تبریک به اصحاب رسانه و خبرنگاران و خیرمقدم جهت حضور معاون اول رئیس‌جمهور، حضور ایشان را بیانگر حمایت قاطع از طرح‌های کمیته امداد و کمک به قشر ضعیف جامعه و حمایت از کارآفرینان دانست و ضمن بیان محورهای فعالیت کمیته در دو بخش ابراز کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تهیدست و رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان در دستور کار قرارگرفته است که از سال 1374 تا 1397، 700 هزار خانوار به خاطر اشتغال از پوشش کمیته خارج‌شده که به میزان 2100 میلیارد تومان سالانه در این خصوص صرفه‌جویی شده است.

بختیاری در همایش ملی تجلیل از 500 کارآفرین برتر استان با شعار (توانمندسازی و اشتغال پایدار، گامی در رونق تولید) و همچنین آیین افتتاح رسمی بهره‌برداری از 2500 پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی و اردوهای دانشجویی کشور همراه با نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینان استان عنوان کرد: گزارش این مأموریت در سال اول برنامه 1396 به‌جای 70 هزار شغل، 170 هزار شغل، سال 1397، 180 هزار و در سال جاری در عملکرد چهارماهه اول سال، 22 هزار شغل ایجادشده است. در تبصره قانون بودجه سال 98 کمیته امداد برای ایجاد 70 هزار اشتغال، 3500 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: طی سال‌های 1395 تا 97، به مبلغ ۱۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان به زندگی مددجویان تزریق‌شده است که تأثیر به سزایی را در توانمندسازی آن‌ها داشته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان گفت: در بحث خانه‌سازی به توانمندسازی مددجویان کمک مؤثری می‌شود و کارهای بزرگی در این خصوص در کشور انجام‌شده است که نمونه آن ساخت و تعمیر خانه برای سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان کشور بوده است.
وی با اشاره به نکات مقام معظم رهبری در حکم انتصابی به ایشان؛ گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با بررسی بحث اشتغال برای رسیدن به یک مدل جدی از نکاتی است که ایشان تأکید داشتند. در این راستا نشست‌های تخصصی با پژوهشکده‌ها، وزارت تعاون و گروه‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به مدل جدید برپاشده است و امیدواریم در آینده نزدیک به مدل‌های جدید اشتغال و فراهم آوردن زمینه توانمندسازی مددجویانی که رکن اصلی آن اشتغال است برسیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *