شهردار منطقه هشت مطرح کرد:

جزئیات بازپیرایی کوهسنگی با رأی مردم

 

شهردار منطقه هشت شهرداری مشهد با اشاره به آغاز بازپیرایی پیاده‌روهای بولوار کوهسنگی بر اساس نتایج نظرسنجی مردمی، گفت: پیش‌بینی می‌شود کار بازپیرایی یک محور از بولوار کوهسنگی تا پایان سال به پایان برسد.

علی شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند بهسازی و بازپیرایی پیاده‌روهای بولوار کوهسنگی، اظهار کرد: طرح بازپیرایی پیاده‌روهای بولوار کوهسنگی حدود یک‌سال است آغاز شده و قرار است پیاده‌روهای این بولوار از بوستان کوهسنگی تا میدان شریعتی بازپیرایی شود.

وی ادامه داد: در این میان مهم‌ترین تصمیم در نحوه بازپیرایی این مسیر، انتخاب جزئیات تجهیزات، مواد و مصالحی بود که در این مسیر از آن استفاده می‌شود که بیش‌تر جنبه سلیقه‌ای و زیبایی‌شناختی داشت.

شیرازی تصریح کرد: در زمان انتخاب این جزئیات تصمیم گرفتم به جای این که شهرداری خود به تنهایی در خصوص این جزئیات تصمیم‌گیری کند، در این‌باره با شهروندان و افراد محله نیز مشورت کنیم و از نظر آن‌ها استفاده کنیم. بر این اساس ایستگاهی به منظور نظرسنجی از میان مردم در این مسیر دایر شد که افراد می‌توانستند از میان تجهیزات، مواد و مصالح موجود، مواد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این طرح، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌های مختلف مانند دوچرخه‌سواران، معلولان و نابینایان در این نظرسنجی مشارکت کرده و نظرات بسیار مثبتی دادند که بسیار آموزنده و راهگشا بود.

شهردار منطقه هشت شهرداری مشهد افزود: در نظر داریم پس از اجرای طرح بر اساس نظر مردم، آن را در تابلویی در محل رفت‌وآمد مردم نصب کنیم تا همه شهروندان بدانند که تجهیزات، مواد و مصالح استفاده شده در بهسازی این معبر بر اساس نظر آنان بوده است.

وی گفت: همچنین در این نظرسنجی یک مجتمع آموزش نابینایان که در این محله قرار دارد مشارکت کرد و بر این اساس قرار است این محور با استاندارهای لازم ویژه نابینایان بهسازی شده و به پیاده‌راهی برای آموزش نابینایان نیز تبدیل شود.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح، بیان کرد: در اجرای این طرح تمرکز ما بر کیفیت انجام کار است و با توجه به نظر و پیشنهادات مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در این طرح استاندارهای لازم برای مسیر دوچرخه و نابینایان در نظر گرفته خواهد شد.

شیرازی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود کار بازپیرایی یک سمت از بولوار کوهسنگی تا پایان سال به پایان برسد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *