از راه میانبُر پدیده در جاده شاندیز تا بازی با برق سیاه‌جامگان!

مسابقات جام حذفی فوتبال کشور با حضور تیم های لیگ برتری در مرحله سوم از امروز از سر گرفته می شود.

مسابقات جام حذفی در سال جاری با فرمتی متفاوت نسبت به گذشته دنبال می شود. در سال های گذشته تیم‌ها در دو طبقه قرار می‌گرفتند و می توانستند دیدارهای بعدی خود را پیش بینی کنند؛ اما از امسال پس از هر مرحله قرعه کشی صورت می گیرد و این موضوع باعث می شود که احتمال برخورد تیم هایی نظیر استقلال و پرسپولیس و همینطور نساجی و خونه به خونه را در پیش داشته باشیم.

در حال حاضر دو مرحله از مسابقات جام حذفی پایان یافته و امروز سومین مرحله از این مسابقات با حضور تیم های لیگ برتری از سر گرفته می شود.

 

پدیده–تراکتورسازی؛ نبردی سخت و جذاب!

در یکی از مسابقات جام حذفی شاگردان مهاجری در مشهد میزبان تیم تراکتورسازی خواهند بود. پدیده شروع خوبی در مسابقات لیگ هفدهم داشته و با پیروزی مقابل استقلال با روحیه و کسب رتبه چهارمی به تعطیلات رفته. این تیم که در سال جدید به دنبال کسب سهمیه آسیایی است، بی شک نسبت به سال های گذشته حضوری جدی تر در مسابقات جام حذفی خواهد داشت؛ از طرفی دیگر باید در مقابل تراکتوری قرار بگیرد که اگرچه شرایط خوب سال‌های گذشته را ندارد؛ ولی با تکیه بر نتایج دو هفته پایانی لیگ و همینطور مربی خود که همیشه در جام حذفی عملکرد خوبی داشته، با عطش قهرمانی و بازگشت به آسیا به مسابقات جام حذفی پا خواهد گذاشت.

تراکتوری ها که با توجه به محرومیت شان از سوی فیفا، روزهای سختی را در لیگ پشت سر گذاشتند اما با پیروزی مقابل نفت و سایپا به شرایط خوبی رسیدند و  اکنون در رده هشتم هستند. مصدومیت های چند بازیکن کلیدی تراکتورسازی و محرومیت فرزاد حاتمی، سبب شد تا دست یحیی گل محمدی در بازی های ابتدایی لیگ هفدهم بسته شود اما سرمربی تبریزی ها در این شرایط مجبور شد از بازیکنان جوان تیمش استفاده کند و آن‌ها توانستند نمایش خوبی داشته باشند.

عملکرد خوب بازیکنانی نظیر محمدرضا آزادی، سیدفاخر تهامی، محمد نادری، علی طاهران سبب شده تا یحیی گل محمدی برای انتخاب ترکیب تراکتور در بازی با پدیده با یک چالش شیرین روبه رو شود و به نظر می رسد از بازیکنان جوان تیمش مقابل شاگردان مهاجری استفاده کند. از سویی دیگر پدیده با جذب بازیکنان جوان و با تجربه بسیار خوب عمل کرده و توانسته است در رده چهارم جدول لیگ قرار بگیرد. مشهدی ها که به جام حذفی به عنوان یک جاده میانبر برای کسب سهمیه آسیا نگاه می کنند، قصد دارند با برتری در این بازی خانگی، گام اول را محکم بردارند و البته با حذف کردن نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها  به حضور در لیگ قهرمانان آسیا امیدوارتر شوند. محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری و امین قاسمی نژاد مثلث خطرناک خط حمله پدیده هستند که رضا مهاجری برای شکست دادن تراکتور سازی، حساب ویژه ای روی توانایی آن ها بازکرده است.

گفتنی است؛ این دیدار از ساعت 18:15 امروز در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار خواهد شد.

 

سخت‌ترین قرعه نصیب ما شد

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد گفت: باید بدانیم که پیروزی مقابل استقلال برای پدیده آخر فوتبال و لیگ نخواهد بود.

«رضا مهاجری»، پیش از بازی پدیده-تراکتورسازی اظهار داشت: در اولین گام جام حذفی، سخت‌ترین قرعه نصیب ما شد. امروز تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که عملکرد خوبی داشته باشیم و تیمی که صعود می‌کند، پدیده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تیمش تمرینات خوبی انجام داده است، افزود: با توجه به نتایج خوبی که در لیگ برتر گرفتیم و عملکرد خوبی که داشته‌ایم، باید بگویم بچه‌ها تلاش خیلی خوبی را انجام می‌دهند. امسال جزو معدود دفعاتی است که بچه‌ها با تلاش و نوع تمرینات‌شان ما را سورپرایز کردند. اگر این روند تا پایان لیگ ادامه داشته باشد قطعاً روزهای خوب و شادی‌های زیاد در انتظار مردم مشهد خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد ضمن یادآوری اینکه شرایط جام حذفی با لیگ برتر تفاوت می‌کند، گفت: ما به لیگ برتر نگاه متفاوت‌تری داریم. ما خیلی خوب کار کردیم و راه‌های رسیدن به دروازه تراکتورسازی را یاد گرفته‌ایم. ما می‌خواهیم گل نخوریم و در سوی مقابل هم گل بزنیم. بچه‌های ما انگیزه و تمرکز لازم را برای این دیدار دارند و اگر 70 درصد شرایط همیشگی‌شان باشند، پیروز میدان خواهند شد.

 

این تابو باید یک جا شکسته شود

وی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه امام رضا (ع) پرسید، تصریح کرد: با وجود ورزشگاه امام رضا (ع) مشکلات ما دو چندان شد، اصلاً ای کاش آن ورزشگاه ساخته نمی‌شد! ما هر جا می‌رویم یا با مردم یا اصحاب رسانه روبه‌رو می‌شویم، اولین سؤالی که از ما می‌پرسند درباره ورزشگاه امام رضاست. در حال حاضر شورای تأمین مشهد موافقت کرده و ما می‌توانیم به زودی این ورزشگاه را به بهره‌برداری برسانیم. بازی کردن در این ورزشگاه به نفع تیم‌های مشهد است و فوتبال مشهد  سود  آن را خواهد بُرد، اما مشکلاتی وجود دارد و متأسفانه برخی افراد اجازه نمی‌دهند که در آنجا بازی کنیم. سه سال پیش در کربلا یک ورزشگاه مانند ورزشگاه امام رضا (ع) ساختند و الان دارند از آن استفاده می‌کنند، اما ما هنوز نتوانستیم ورزشگاه امام رضا(ع) را به بهره‌برداری برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد در ادامه صحبت‌هایش درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یادآور شد: الان شرایط مساعدی برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها وجود دارد و بستری فراهم شده که ما کم‌کم بتوانیم بانوان علاقه‌مند را وارد ورزشگاه‌ها کنیم. این تابو باید یک جا شکسته شود. اگر بانوان بتوانند وارد ورزشگاه شوند قطعاً بقیه هم خیلی چیزها را رعایت می‌کنند. وقتی مردم ببینند که خانواده و ناموس‌شان در ورزشگاه است قطعاً خیلی کارها را هم انجام نمی‌دهند. به نظر من ورود بانوان می‌تواند به سالم‌سازی و بهتر شدن جو ورزشگاه‌ها کمک کند.

مهاجری در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود قرار است ورزشگاه امام رضا (ع) هفته دیگر افتتاح شود، گفت:‌ رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی چند روز پیش صحبت‌هایی را با من انجام داد که ما هم از آن استقبال کردیم. آن‌طور که به ما گفتند و قول دادند این ورزشگاه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد، چون ورزشگاه ثامن در خارج از شهر قرار دارد و هواداران راه زیادی را برای رفتن به آنجا طی می‌کنند، باعث می‌شود که فحاشی هم در آن ورزشگاه بیشتر شود.

«برنامه شما در جام حذفی دستیابی به عنوان قهرمانی است؟ چه هدفی را در این مسابقات دنبال می‌کنید؟»، مهاجری در پاسخ به این سؤالات اظهار داشت: ما اصلاً نمی‌دانیم حریف بعدی‌مان چه تیمی خواهد بود، اصلا نمی‌دانیم در خانه بازی خواهیم کرد یا خارج از خانه. همه این ها در شرایطی است که تازه بتوانیم تراکتورسازی را شکست دهیم. اگر امروز به امید خدا توانستیم تراکتورسازی را ببریم و باید برای ادامه بازی‌ها برنامه‌ریزی کنیم. ما باید این بازی‌ها را جدی بگیریم و به نظر من سخت‌ترین بازی ما در جام حذفی خواهد بود. اگر بتوانیم تراکتورسازی را ببریم در ادامه کار راحت‌تری می‌توانیم داشته باشیم.

 

سیاه جامگان–برق جدید فارس؛ برق شاگردان میثاقیان را می‌گیرد؟

اکبر میثاقیان در جام حذفی هم خیلی خوش شانس نیست و حریفش اگر چه لیگ دسته اولی است اما برق جدید فارس تیمی سختکوش است که داود مهابادی آن را هدایت می‌کند مربی که سابقه مربیگری در لیگ برتر را هم دارد. سیاه جامگان کار دشواری مقابل برق دارد.

 

 

گزارشی از مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *