فقر اقتصادی ریشه عمده آسیب های اجتماعی است

استاندار خراسان رضوی گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی ریشه عمده آسیبهای اجتماعی به شمار می رود و برای نتیجه بخش بودن فعالیت ها در حوزهاجتماعی باید به این موضوع توجه جدی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضارزم‌حسینی در جلسه امضای اولین تفاهم نامه همکاری معین اقتصادیفرهنگی خانواده که در محل دفتر استاندار برگزار شد، با تبریک میلادباسعادت حضرت رضا(ع) اظهار کرد: امیدواریم با تاسی به سیره این امامهمام، هر روز بیشتر از قبل در جهت تعالی فرهنگی و اجتماعی گام برداریم.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری با معین اقتصادی فرهنگی خانوادهاقدام ارزشمندی است که اجرای آن در کاهش آسیب طلاق و استحکام بنیانخانواده نقش موثری خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه معین های اقتصاد مقاومتی معینتوسعه منطقه ای در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند، ادامهداد: امیدواریم با انسجام ایجاد شده بین ارکان حاکمیت در استان، گام هایارزشمندی در جهت بهبود معیشت خانوار، کاهش آسیب های اجتماعی وترویج فرهنگ اسلامی برداشته شود.

وی بیان کرد: اگر سیاسی کاری را کنار گذاشته و با محوریت فرماندار، طرحمثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را دنبال کنیم، قطعا موفقیت های چشمگیریرا در مسیر توسعه و پیشرفت شاهد خواهیم بود.

رزم حسینی گفت: همه امکانات برای کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجوددارد لذا کم کاری در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در اینجلسه گفت: تلاش دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی صرفا بهمباحث اقتصادی محدود نمی شود و امروز در حوزه های اجتماعی هم موردهجمه دشمن هستیم.

حسن جعفری افزود: دشمنان انقلاب می دانند که برای رسیدن به اهدافشوم خود باید زنان و جوانان را هدف قرار دهند لذا برای مقابله با اینسیاست باید بیش از پیش به مباحث اجتماعی و فرهنگی توجه کرد و در اینمسیر گام برداشت.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی باید به عنوان دغدغه مردمی مطرحشوند، ادامه داد: ضرورت دارد که همه ارکان عمومی و علمای دین در مباحثاجتماعی مشارکت داشته باشند تا در حوزه کاهش آسیب ها گام های موثریبرداشته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این جلسهبا اشاره به اجرای الگوی مثلث توسعه در استان گفت: امیدواریم با اجرایتفاهم نامه همکاری اقتصادی فرهنگی با محوریت خانواده به صورتآزمایشی در شهرستان چناران، در حوزه استحکام بنیان خانواده و ترویجسیره حضرت رضا(ع) گام های خوبی برداشته شود.

فرشته سلجوقی با بیان اینکه مهمترین نقطه قوت تفاهم نامه معین اقتصادیفرهنگی خانواده، مشارکت مردم است، افزود: در سال 97 از 1107 موردازدواج در شهرستان چناران، 481 مورد طلاق به ثبت رسیده که نشان دهندهکاهش 13 درصدی ازدواج و افزایش 24 درصدی طلاق است و برای بهبوداین شرایط باید تلاش کرد.

اولین تفاهم نامه همکاری معین اقتصادی فرهنگی خانواده بهامضا رسید

اولین تفاهم نامه همکاری معین اقتصادی فرهنگی خانواده با محوریتشهرستان چناران همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) با امضایاستاندار، امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و معین اقتصادی فرهنگی،منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای اجرای بند ۴ سیاست‌های ۱۶ گانه مقام معظمرهبری با هدف حمایت و پاسداری از قداست خانواده و استواری روابطخانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی، حفظ حرمت و صیانت خانواده ازآفات و آسیب ها، تربیت عواطف اجتماعی، پیشگیری از ناهنجاری و آسیبخانواده از جمله (طلاق، اعتیاد، مشکلات و بحران) منعقد شده است.

از دیگر اهداف انعقاد تفاهم نامه معین اقتصادی فرهنگی خانواده، استحکامنظام زوجین با در نظر گرفتن تفاوت های طبیعی زن و مرد و برخورداری ازحقوق انسانی، اجتماعی، اقتصادی فرهنگی عادلانه، توانمند نمودن اعضاءدر ابعاد شناختی رفتاری جسمانی جهت هدایت آنها در مسیر تعالی است.

بر اساس این تفاهم نامه، کانون محبت به منظور شناسایی جامعه هدفیعنی زوجین جوان کمتر از 5 سال زندگی مشترک و بررسی وضعیت آنها برحسب نیاز و توان، رصد ماهانه آمار ازدواج و طلاق ایمن گروه، ارتقاءاحساس مسئولیت و اهتمام جدی مسئولین دولتی و اجرایی برای نیل بهاهداف مشترک و بکار گیری تمامی ظرفیت های موجود ادارات، نهادهایعمومی و خیرین و جهت دهی به آنها در راستای هم افزایی بهتر، بیشتر واعتبارات اختصاص یافته تشکیل می شود.

استفاده از توان، انگیزه و ایمان بالای مردم جهت عملیاتی شدن طرح، حمایتمتوازن و همه جانبه از مزدوجین جوان با تکیه بر وحدت و همراهی از سویدستگاه های اجرایی و کمک های مردمی، رصد نحوه مشارکت جامعه هدفدر طرح ها و رتبه بندی آنها در راستای ارائه خدمات بهتر به صورت هدفمند،تقویت مسئولیت پذیری وتوانمندسازی  مزدوجین جوان در راستای رفعمشکلات  اقتصادی و زناشویی و تهیه بسته های حمایتی، فرهنگی توسطتمام دستگاه های اجرایی و خیرین از دیگر اهداف تشکیل کانون محبت بهشمار می رود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *