شهرفروشی نتیجه نبود درآمد پایدار

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: باید با روش‌های جدید درآمدهایی را برای شهرداریها ایجاد نمود تا دیگر شاهد فروش تراکم و شهر فروشی نباشیم.
مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه سفر خود به کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه شهرداریها نهادهای مستقل عمومی غیر دولتی هستند و مدیریت درآمدها با هزینه‌ همراه است به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که به خصوص شهرهای کوچک و میانی با آن مواجه اند موضوع درآمدهای پایدار است.

وصل شهرداری های کوچک به درآمد نفت اشتباه است

وی ادامه داد: شهرداریهای کوچک باید با روشهای نوآورانه و خلاقانه مدیریت درآمدها را داشته باشند، بدون شک وصل درآمدهای شهرداریها به درآمدهای دولتی کار اشتباهی بوده و باید وابستگی شهرداریها را از درآمدهای دولتی جدا کرد.
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: غیر دولتی بودن شهرداری‌ها موجب بیشتر شدن انعطاف و سرعت عمل آن‌ها میشود.
وی گفت: بدون شک میتوان با روش‌های جدید درآمدهایی را کسب نمود تا دیگر شاهد فروش تراکم و شهر فروشی به خصوص در شهرهای کوچک نباشیم.

تعریف پروژه و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی
جمالی‌نژاد اظهار کرد: با تعریف پروژه‌های مختلف و دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی میتوان مدیریت درآمد را داشت هرچند در شهرهای کوچک این‌گونه اقدامات سخت‌تر خواهد بود.
وی گفت: در بودجه سال جاری با حمایتهایی که از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان صورت گرفته ردیفهای بسیار خوبی برای کمک به شهرداریها اختصاص یافته است.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: شهرداری‌ها نباید فقط به دنبال اعتبارات دولتی باشند، باید با فراهم آوردن شرایط مناسب و تسهیل‌گری از توان سرمایهگذاران بهره بیشتری ببرند.
وی عنوان کرد: شهرداری‌ها اگر فقط بخواهند به اعتبارات دولتی چشم داشته باشند، دیگر پویایی و نشاط لازم را نخواهند داشت.
یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌‌ استان‌های خسارت‌دیده از سیل اختصاص یافت
جمالی‌نژاد در ادامه از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌‌ استان‌های خسارت‌دیده از سیل خبر داد و گفت: این اعتبار غیر از اعتبارات تخصیصی دستگاه‌های متولی به خسارت‌های وارده در سیل اوایل سال جاری در این مناطق است.
وی بیان کرد: با تشکیل قرارگاه نوسازی و بازسازی در وزارت کشور امور مربوط به خسارت وارده به استان‌های سیل‌زده مرتب رصد می‌شود.
گردشگری ظرفیت درآمد پایدار کاشمر، خلیل آباد و بردسکن
جمالی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: شهرهای کاشمر، خلیلآباد و بردسکن ظرفیتهای بسیار خوبی برای درآمدهای پایدار دارند که باید استفاده بیشتری شود.
وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زائران از مسیر کاشمر به مشهد مقدس مشرف میشوند این شهرستان در گردشگری اسلامی میتواند یکی از مقاصد بسیار خوب برای گردشگران کشور باشد و این یکی از روش‌های جدید در ایحاد درآمد خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *