عقب نشینی مالکان از قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی این دلالان هستندکه عملا قیمت مسکن را بالا نگه داشته اند، یعنی برخی افراد با معاملاتصوری به دنبال حفظ قیمت های موجود و جلوگیری از کاهش آن هستند.

سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیتبازار مسکن در یک ماه اخیر، گفت: در چند هفته اخیر شاهد هستیم که رکودتورمی در بازار مسکن تشدید شده و این مسئله بر میزان معاملات ملک اثرگذاشته است، به طوری که  بر اساس آمارها میزان معاملات مسکن حدود 40 درصد کاهش یافته است.

خرید و فروش آپارتمان های با متراژ بالا از رونق افتاده است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامهداد: در شرایط کنونی قیمت مسکن بیش از 120 درصد افزایش یافته و مردمبرای خرید مساکن با متراژ بسیار بالا باید اعتبار هنگفتی را هزینه کنند، ازاین رو به دلیل کاهش قدرت مالی خریداران، عملا خرید و فروش آپارتمان هایبا متراژ بالا از رونق افتاده است.

عقب نشینی مالکان از قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن

وی تصریح کرد: در حوزه معاملات مسکن با متراژ پایین نیز نسبت به سالگذشته، خرید و فروش بسیار کمتر شده است، این مسئله عملا فروشندگان رامجبور به عقب نشینی در بحث تعیین قیمت می کند، یعنی آنکه مالکان برایفروش ملک خود، اقدام به کاهش قیمت پیشنهادی می کنند، از این رو میتوان به کاهش قیمت های مسکن در ماه های آتی امید داشت.

رد پای دلالان در گرانی مسکن؛ انجام معاملات صوری برای بالا نگهداشتن قیمت

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از فعالیت دلالان و سوداگران دربازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی این دلالان هستند که عملا قیمت مسکنرا بالا نگه داشته اند، یعنی آنکه این افراد با معاملات صوری به دنبال حفظقیمت های موجود و جلوگیری از کاهش آن هستند.

ضرورت برخورد با گروه های دلالی و ابرمالکان مسکن

علوی ادامه داد: نکته قابل توجه برای ساماندهی بازار مسکن، برخورد با گروههای دلالی و ابرمالکان است، یعنی اگر مالکانی که صدها ملک در اختیاردارند، را کنترل کنیم، قیمت ها کاهش خواهد یافت.

قوه قضائیه باید قاطعانه با دلالان بازار مسکن برخورد کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قوه قضائیه باید قاطعانه بادلالان بازار مسکن برخورد کند، زیرا از مهم ترین عوامل گرانی ملک در کشوراین افراد و گروه ها هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *