معین‌های اقتصاد مقاومتی مسئولیت توسعه جوامع محلی را برعهده دارند

  1. استاندار خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصاد مقاومتی مسئولیت توسعه جوامع محلی در ۱۲ منطقه اقتصادی استان را برعهده دارند.

علیرضا رزم حسینی در گردهمایی اعضای انجمن خراسانیان مقیم پایتخت که در تهران برگزار شد، افزود: از اینکه توفیق خدمت گذاری در شهر امام رضا(ع) و خادمی زائران و مجاوران آن حضرت نصیبم شد، خداوند بزرگ‌را شاکرم.
وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی فرهنگی را با هدف و برنامه از چند ماه قبل در خراسان رضوی آغاز کرده ایم، افزود: لازمه این اتفاق ایجاد همدلی و همراهی بین گروه‌ها، احزاب و ارکان حاکمیت در استان است و با این نگاه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را که پیش تر در استان کرمان تجربه شده بود را کلید زده ایم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آثار مثبت اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان کرمان اظهار کرد: پس از اجرای این الگو در قلعه گنج که یکی از محروم‌ترین نقاط کشور بود، نرخ بیکاری از ۲۷.۸درصد به کمتر از ۷ درصد رسید و متغیرهای آسیب‌های اجتماعی بهبود پیدا کرد.
وی ادامه داد: تا به امروز برای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با ۵۸ شرکت و موسسه توسعه گرا تفاهم نامه‌هایی با امضای استاندار، امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار و رییس دادگستری منعقد شده است و هر یک از این معین‌های اقتصاد مقاومتی مسولیت توانمند سازی جوامع محلی را برعهده گرفته اند.
رزم حسینی با بیان اینکه معین‌های اقتصاد مقاومتی مسئولیت توسعه جوامع محلی در 12 منطقه اقتصادی خراسان رضوی را برعهده دارند، گفت: برای اولین بار در کشور یک نهاد مردمی برای حمایت، همراهی، تسهیل گری و کمک به معین‌های اقتصادی تاسیس و آغاز به کار کرد که در آینده آثار مثبت آن را شاهد خواهیم بود
وی با اشاره به رشد چشمگیری حاشیه نشینی در سنوات گذشته ادامه داد: به منظور ساماندهی حاشیه شهر مشهد باهمکاری آستان قدس، استانداری و شهرداری توافقات لازم برای ساخت ۱۰هزار مسکن انجام شده است.و ۶۶ واحد تسهیل گری کار غربالگری و توانمند سازی را برعهده گرفته اند.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امیدوارم با کمک، همراهی و همدلی بتوانیم آجری به آجرهای پیشرفت استان افزوده و زمینه توسعه و آبادانی مناطق کم برخوردار را با مشارکت مجموعه‌های توسعه گرا فراهم کنیم.
گفتنی است در ابتدای گردهمایی قاسم تقی زاده خامسی که رئیس انجمن خراسانیان مقیم پایتخت است و اکنون در کسوت معاون آبفا وزیر نیرو فعالیت می‌کند، گزارشی از سابقه انجمن خراسانیان ارائه کرد و گفت: این انجمن حدود ۲۵ سال پیش راه اندازی شد و درحال حاضر ۸۰نفر عضو دارد.
وی افزود: انجمن خراسانیان مقیم پایتخت هر ماه یک بار تشکیل جلسهمی‌دهد و اعضا درمورد مسایل ملی و استانی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *