220میلیارد ریال تسهیلات آماده پرداخت

استاندار خراسان رضوی گفت: بانک های این استان 220 میلیارد ریال تسهیلات آماده پرداخت دارند که باید برای تامین منابع طرح های راهسازی در سال آینده استفاده شود.

علیرضا رشیدیان در نشست شورای هماهنگی بانک های استان افزود: پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید برای 298 پرونده باقیمانده نزد بانک های استان باید تا آخر فروردین ماه سال آینده تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: عملکرد بانکهای خراسان رضوی در حوزه پرداخت تسهیلات به متقاضیان در طرح رونق تولید باید بررسی و نقاط ضعف و قوت آن احصا شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه نوسازی و بهسازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان گفت: رویش و ریزش واحدهای صنعتی، طبیعی است که اگر به درستی تدبیر شود می توان اشتغال و رونق تولید را حفظ کرد اما اگر به این موضوع توجه نشود واحدهای مزبور محکوم به نابودی خواهند بود.

رشیدیان افزود: نقش بانک ها که 80 درصد سرمایه های اشتغال کشور توسط آنها تامین می شود و شریک بزرگ تولید هستند در احیای واحدهای صنعتی تعیین کننده است از این رو باید بانکها با بخش تولید، مشارکت داشته باشند تا سرمایه ها حفظ شود.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان رضوی، طرحهای صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 100 نفر مشمول دریافت تسهیلات طرح رونق تولید می شوند و بانکها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر جذب تسهیلات طرح توسعه مشاغل روستایی تا آخر تیر ماه سال آینده گفت: دستگاه های اجرایی استان باید با یک زمان بندی مشخص و اولویت بندی در جذب این تسهیلات اهتمام ورزند.

استاندار خرراسان رضوی افزود: در تفاهم نامه ای که با جهاد دانشگاهی خراسان رضوی منعقد شد، بررسی و تبیین موارد مربوط به توسعه اقتصادی روستاها براساس سند آمایش سرزمینی استان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در استفاده از تسهیلات حوزه اشتغال، عدم اطلاع رسانی شفاف و سریع است لذا دهیاران، بخشداران و دستگاه های مربوطه باید نسبت به اطلاع رسانی مناسب اقدام کرده و از فرصت به وجود آمده در بهره برداری از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی که دارای محدودیت زمانی است به نحو شایسته اقدام کنند.

وی با اشاره به اعتبارات مربوط به کمکهای فنی و اعتباری خراسان رضوی گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه فقط تا 25 اسفند ماه برای جذب و استفاده از این تسهیلات مهلت دارند، در غیر این صورت منابع به طرح های عمرانی استان برگردانده خواهد شد.

رشیدیان نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل درون و برون شهری را از دیگر مباحث مهم استان دانست و افزود: باید سازوکار دریافت تسهیلات در این زمینه توسط شعب بانک های استان مشخص شود تا بتوان عملکرد موثر در زمان اقدام داشت زیرا نوسازی این ناوگان هم به کاهش آلودگی هوا، هم به بهبود ایمنی جاده ها و در نهایت به ایجاد اشتغال در استان منجر می شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی برای جوانان در شرکت های دانش بنیان با حمایت بانکها از طرحهای آنها اظهار کرد: امسال اقدام خوبی برای اشتغال جوانان در قالب طرح تکاپو انجام گرفت و 20 هزار فرصت شغلی جدید در این بخش ایجاد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی شهرک علم و فناوری ‘سجاد 2' در اردیبهشت ماه سال آینده شاهد تحول در بخش شرکت های دانش بنیان باشیم زیرا نقشی که این شرکت ها در تسهیل فرآیندها و امور دارند، یک مزیت ویژه برای استان به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح احیای بافت های فرسوده و نقش بانک ها در تحقق آن نیز گفت: با اجرای این طرح، شاهد تحرک و تحول در صنعت ساخت و ساز استان خواهیم بود.

وی افزود: احیای بافت های فرسوده، اقدام پیشگیرانه برای کاهش خسارت های زلزله است که امید است با توسعه این طرح در شهرهای بزرگ، هم ایمنی، آرامش، زیبایی و مناسب سازی شهرها و هم رونق صنعت ساختمان تحقق یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی افزایش زائران مشهدالرضا (ع) در نوروز 97، باید برنامه ریزی لازم برای فعالیت بانک ها و در نظر گرفتن شعبه های کشیک برای پشتیبانی از خدمات بانکی طی این ایام انجام شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *