انتشار 21 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی تصویب شد

شورای اسلامی شهر مشهد انتشار 21 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی را برای اجرای پروژه های قطارشهری و خرید اتوبوس طی 3 لایحه دوفوریتی تصویب کرد.
به گزارش « صبح امروز»  روز گذشته در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز ۴ پروژه خط ۳قطارشهری با قید دو فوریت به تصویب رسید که طی آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال۹۸ کل کشور و به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای فاز چهارم پروژه خط ۳ قطارشهری، نسبت به انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی که از طریق بانک‌های مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان واگذار ‌شود، اقدام کند.
پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق بر عهده دولت و 50 درصد دیگر بر عهده مدیریت شهری خواهد بود.
مجوز انتشار 800 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای خرید اتوبوس
همچنین در ادامه این جلسه و در بررسی دومین لایحه دو فوریتی که از سوی شهرداری مشهد ارائه شده بود، پس از بحث و بررسی از سوی شورا به شهرداری مشهد اجازه داده شد به استناد بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور و به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی (خرید اتوبوس)، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 800 میلیارد تومان، با رعایت تبصره‌های الحاقی اقدام نماید.
50
درصد از اصل و سود اوراق توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط مدیریت شهری پرداخت خواهد شد.
انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تکمیل پروژه خط ۲ قطارشهری
سومین لایحه دو فوریتی که در جلسه علنی امروز از سوی شهرداری مشهد به شورا ارائه شد در خصوص انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تکمیل خط دو قطارشهری مشهد بود که طی آن به شهرداری مشهد اجازه داده شد به استناد بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور و به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه خط ۲ قطار شهری، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 300میلیارد تومان اقدام کند که پرداخت 50 درصد اصل و سود اوراق با دولت و 50 درصد دیگر با مدیریت شهری است.

وزارت کشور به جای تیرماه زمان را پایان اردیبهشت اعلام کرده است

رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی شهردار و سرپرست سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد  در خصوص این لوایح اظهار کرد: معمولا وزارت کشور تا پایان تیر وقت می‌داد که شهرستان‌ها طرح‌های خود را برای اوراق بدهند. دلیل دو فوریتی بودن لوایح  این است که وزارت کشور بجای تیرماه زمان را پایان اردیبهشت اعلام کرده است. 

وی ادامه داد: در قانون بودجه ۹۸ کل شهرداری‌ها مجموعا ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق می‌توانند منتشر کنند که ۳۰۰۰ میلیارد تومان سال گذشته افزایش پیدا کرد و بحث بافت فرسوده هم پنجاه درصدی شد. ما با توجه به به فرصت جدید وزارت کشور که تا پایان اردیبهشت  است باید اوراقی که می‌خواهیم منتشر کنیم را به تصویب شورای شهر برسانیم.

معاون مالی شهردار و سرپرست سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد  بیان کرد: مجموع اوراقی که امسال می‌خواهیم منتشر کنیم ۳۵۰۰میلیارد تومان است که ۴۳ درصد از کل اوراق کشور پیشنهاد ماست. از این۳۵۰۰ میلیارد تومان ۱۴۰۰ میلیارد تومان مربوط ثامن است که سال گذشته شورا مجوزش را به ما داده است و نیاز به لایحه نداشت. بقیه موراد را در سه لایحه جداگانه آورده‌ایم.

خواجه ‌نائینی تصریح کرد:  ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اوراق مربوط به خط 3 قطارشهری،  ۳۰۰ میلیارد تومان برای خط2 قطار شهری و۸۰۰ میلیارد تومان هم برای خرید اتوبوس است.

وی یادآور شد: برای خط 2 قطار شهری تا کنون دوبار اعلام کردیم که آخرین مرحله اوراق است اما باتوجه به افزایش نرخ ارز این اقدام پایان نیافته است


تصویب لایحه شفافیت مالی و عملکردی در ماموریت های خارج از کشور
در ادامه پنجاه و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر مشهد بررسی لایحه شفافیت مالی و عملکردی در ماموریت های خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته و به تصویب شورای شهر رسید که طی آن شهرداری مشهد مکلف است در راستای ایجاد شفافیت مالی و عملکردی و به‌ منظور آگاهی عموم شهروندان از مأموریت‌های کاری خارج از کشور مدیران و کارکنان شهرداری مشهد، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته، از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی تمامی مأموریت‌های خارج از کشور، از طریق سامانه فاش با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید.

تصویب اصلاح مصوبه دریافت حق مشرفیت
همچنین در ادامه این جلسه اصلاح مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص دریافت حق مشرفیت در دستور کار قرار گرفته و به تصویب اعضای شورا رسید.

سرویس در شهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *