ضرب الاجل 2 هفته ای به سازمان بازآفرینی شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهدمقدس گفت: تعامل و ارتباط منطقه ثامن با سازمان بازآفرینی بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور سازمان مکلف شده ظرف مدت 2 هفته مدل قراردادها را به منطقه ثامن ابلاغ و فرآیند بررسی صلاحیت گروه های تسهیل‌گر نیز با فوریت طی و تعیین تکلیف شود.

 به گزارش صبح امروز بتول گندمی در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شماره 4 که در منطقه ثامن برگزار شد، با بیان اینکه بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی که بیش از 2 دهه قدمت دارد، اظهارکرد: یکی از سیاست های شورای پنجم در این خصوص، توجه به ماندگاری و حفظ ساکنان در منطقه و مشارکت مردم در نوسازی و بهسازی باقیمانده بافت است.

گندمی افزود: این رویکرد منجر به حضور گروه های تسهیل‌گر در منطقه می‌شود تا بدین ترتیب از ظرفیت این گروه‌ها برای مشارکت و ماندگاری مردم در راستای بهسازی استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری منطقه ثامن همزمان با تصمیم شهرداری مشهد در راستای ایجاد سازمان بازآفرینی و تهیه دستورالعمل های گروه های تسهیلگر اقدامات ویژه‌ای انجام داده است، گفت: این منطقه طی یک سال اقدام به محله‌بندی، مشخص کردن بافت‌ها و انتشار فراخوان جلب گروه های تسهیل‌گر نموده و ضمن برگزاری جلسات مختلف، تعاملات نزدیکی ایجاد کرده است.

گندمی با اشاره به گذشت 3 ماه از آغاز به کار سازمان بازآفرینی با هدف بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر مشهد، خاطرنشان کرد: در سطح کلان، معتقدیم این سازمان باید سیاست‌های مربوط به حوزه فعالیتی خود را تدوین و از کانال شهرداری به شورای شهر ارائه دهد؛ این لوایح شامل نوع قراردادها با گروه های تسهیل‌گر و مشوق هایی است که باید در سطوح مختلف ملاک عمل قرار گیرد.

عضو کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد افزود: نظر به اقدامات انجام شده توسط منطقه ثامن در موضوع تسهیل‌گری، تعامل و ارتباط این منطقه با سازمان بازآفرینی بسیار حائز اهمیت است؛ به همین منظور سازمان مکلف شده ظرف مدت 2 هفته مدل قراردادها را به منطقه ثامن ابلاغ و فرآیند بررسی صلاحیت گروه های تسهیل‌گر نیز با فوریت طی و تعیین تکلیف شود.

گندمی با بیان اینکه اساس کار و فعالیت منطقه ثامن، نوسازی و بهسازی است، گفت: همین امر سبب می‌شود تا سازمان بازآفرینی حضور و تمرکز بیشتری در این منطقه داشته باشد و ارتباط تنگاتنگی بین دو بخش شکل گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهدمقدس در ادامه به لزوم پیش‌بینی و درنظرگرفتن مشوق هایی در بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد پرداخت و اظهارکرد: تحقق مشارکت حداکثری مردم و فعالیت گروه های تسهیلگر مستلزم درنظر گرفتن مشوق هایی برای تمامی بافت های فرسوده سطح شهر و محلات هدف بازآفرینی شهری است.

گندمی خاطرنشان کرد: در همین راستا از سازمان بازآفرینی خواسته شده مشوق ها را تدوین و برای تصویب آن را صحن علنی شورا بیاورد؛ در این زمینه، برخی از محلات نیاز به مشوق های بیشتر و یا ویژگی های خاص‌تری دارند و باید وجه تمایزی بین آنها قائل شد لذا از سازمان انتظار داریم این لایحه را سریعتر ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در منطقه ثامن تفاوت خاصی بین 9 محله موجود احساس نمی‌شود و مشوق های یکسان پاسخگوی نیازها خواهند بود، گفت: در بخش‌ها و محلات دیگر بعنوان مثال محلات مناطق 4، 5 و 6 شهرداری، باید مشوق های بیشتر و حمایت های بیشتری را در حوزه مالی برای شهروندان تعریف کنیم.

گندمی تصریح کرد: مشوق ها شامل بخشودگی در بحث پروانه و عوارض دریافتی شهرداری، افزایش سطح اشغال و افزایش تعداد واحد و یا تامین میزان پارکینگ و … خواهد بود.

سرویس در شهر

image_print
16 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *