صداوسیما بازخواست شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به شرکت پدیده دردادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاستقاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

در ابتدای جلسه یکی از مالباختگان پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات ازاقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران شرکت پدیدهتقدیر کرد.

پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذکرات لازمقانونی توسط وی، رییس دادگاه از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداریخراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.

عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده از سویسازمان‌های مسئول، عدم دریافت کلیه مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایتحقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه که منجر به بروز مشکلاتمتعدد برای شهروندان و سهامداران شده، عدم تمکین در برابر تعهدات دادهشده، ارائه دلایل غیر واقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییرگسترده کاربری اراضی، عدم رعایت حقوق بیت المال واز جمله مواردیاست که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمانجهاد کشاورزی خراسان رضوی و سازمان امور اراضی کشور به عنوانبخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاهمطرح شد.

پس از بیان تخلفات متعدد متهمین توسط چند تن از نمایندگان ادارات وسازمان‌ها، رییس دادگاه از نماینده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی و یکی از نمایندگان جمعی از شکات حاضر درجلسه خواست تا به بیان مطالب و شکایت خود بپردازند.

در این هنگام نماینده شکات از رییس دادگاه خواست تا قانون و عدالت را درمورد متهمین و سهامداران اجرا کند.

یکی از مالباختگان پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات ضمن تقدیر ازاقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران شرکت پدیدهگفت: جمع زیادی از مردم تحت تاثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ها قرار گرفتند وبر اساس اعتمادی که پیدا کردند در این پروژه، سرمایه گذاری کردند.

قاضی منصوری رییس دادگاه با اشاره به حجم تخلفات انجام گرفته توسطمتهمان شرکت پدیده و ضمن تقدیر از نمایندگان  رسانه‌ها در صحن علنیجلسه گفت: هیچگونه محدودیتی برای استماع مطالب شکات و سهامدارانوجود ندارد و تمامی سخنان را می‌شنویم.

پس از استماع سخنان چند تن دیگر از نمایندگان شکات در صحن علنیجلسه، حسابرس ویژه پرونده، به ارائه گزارشی از نحوه تخلفات صورتپذیرفته توسط مسئولان شرکت پدیده پرداخت.

در این هنگام قاضی منصوری با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌ها درخصوص این شرکت، از نمایندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانخواست تا در راستای مطالب عنوان شده توسط نمایندگان شکات وسهامداران، توضیحات خود را ارائه نماید.

براین اساس نماینده صدا و سیما با تشریح روند پخش آگهی‌های بازرگانیدر صدا و سیما گفت: اقدامات این سازمان در این زمینه طبق قانون صورتپذیرفته و پس از صدور دستور توقف تبلیغات این شرکت توسط مقام قضاییاز طریق صدا و سیما، تبلیغات موصوف متوقف شده است.

قاضی منصوری از دفتر دادگاه خواست تا لوایح و عریضه‌های تمامیشکاتی که به علت محدودیت فضا در صحن جلسه حضور ندارند را دریافت وثبت کرده تا در جهت حفظ حقوق سهامداران توسط دستگاه قضایی موردرسیدگی قرار گیرد.

پس از طرح شکایت چند تن دیگر از نمایندگان شکات و سهامداران درصحنعلنی دادگاه، قاضی منصوری از مدیرعامل فعلی شرکت پدیده خواست تاشرایط فعلی این شرکت را تشریح نماید.

براین اساس انتظاری مدیرعامل فعلی شرکت پدیده گفت: پس از تغییراتمدیریتی و حضور ما در این شرکت، تلاش فراوانی برای برطرف شدنمشکلات موجود صورت پذیرفته است. در این مدت به دنبال کسب مجوز‌هایقانونی لازم و برطرف کردن موانع برای ادامه فعالیت پروژه‌های این شرکتبودیم بنابراین در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات دیگرینیز در دست اجراست درعین حال نوسانات در حوزه اقتصادی موجب شدامکان عمل به برخی تعهدات وجود نداشته باشد. از سویی به دنبال شفافسازی فعالیت‌ها، دارایی‌ها و تعهدات شرکت پدیده بودیم هر چند تا رسیدن بهشرایط ایده ال و استاندارد فاصله داریم.

وکیل نماینده جمعی از شکات نیز با تقدیر از شجاعت دستگاه قضایی درزمینه برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: انتظار می‌رود دستگاه قضایی استانخراسان رضوی در این پرونده نیز مانند پرونده‌های پردیسبان و تعاونی اعتباراعتماد ایرانیان با قاطعیت با متهمان برخورد کرده و حافظ منافع شکات وسهامداران باشد هرچند قوه قضاییه در گذشته نیز اراده خود را برای اجرایقانون و عدالت به نمایش گذارده است.

قاضی منصوری با تذکر موارد قانونی لازم به حاضران، ادامه رسیدگی بهاتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده رابه امروز موکول کرد.

گفتنی است در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم بهشرکت پدیده قاضی منصوری به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پروندهاشاره کرد و گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلدبوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که درانجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است و از دادستان عمومی وانقلاب مرکز خراسان رضوی می‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامهتمامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *