افزایش 70درصدی اعتبارات در توسعه زیر ساخت‌های ورزش استان‌ها

 

نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان هیئت دوچرخه سواری استان از افزایش 70 درصدی اعتبارات زیر ساختی در توسعه ورزش استان‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش مراسم تجلیل از قهرمانان دوچرخه‌سواری استان در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام پژمانفر ضمن تقدیر و تشکر از کسب عناوین افتخار آمیز در عرصه ورزش توسط قهرمانان دوچرخه‌سوار خراسان رضوی در سطح کشور و ملی گفت: بر اساس پیشنهادی که برای توسعه ساختاری ورزش استان‌ها ارائه کردیم و به تصویب رسید. از 27 دهم درصد مالیات ارزش افزوده که به ورزش اختصاص یافته است 70 درصد این اعتبارات که مبلغ قابل توجهی است از سال آینده برای توسعه زیر ساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی به استان‌ها اختصاص می‌یابد و 30 درصد این اعتبارات در تهران متمرکز خواهد شد که امیدواریم با این بودجه شاهد شکوفایی و توجه ارگان‌ها، سازمان‌ها به توسعه ورزش به خصوص در مناطق کم برخوردار استان‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 4 هزار میلیارد تومان در حوزه ورزش هزینه می‌شود، گفت: در صدد هستیم که سال آینده با اعتباراتی که مصوب شده است بخش اعظم پروژه‌های نیمه تمام خراسان رضوی را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

عضو هیئت امنای ورزش آستان قدس رضوی با اشاره به وحدت سازمان‌های مرتبط با ورزش از جمله: تربیت بدنی شهرداری، آستان قدس و اداره کل ورزش و جوانان برای رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان گفت: خراسان رضوی ظرفیت و پتانسیل برگزاری مسابقات بین المللی در همه رشته‌های ورزشی را دارا است.

سیر صعودی هیئت

در این مراسم خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری عملکرد هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی را در توسعه و رونق دوچرخه سواری در کشور بسیار موفقیت آمیز ذکر کرد و گفت: مهدی روزبهانه به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون طی چند سال اخیر هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی را متحول کرده است و این تحولات را در رسانه‌های استان شاهد بودیم.

وی افزود: باوجود این که هیئت دوچرخه سواری استان در گذشته سیر نزولی را طی کرده بود اما با حضور روزبهانه که خود از قهرمانان دوچرخه سوار ی و درد آشنای این ورزش بود وقتی سکان هدایت هیئت را برعهده گرفت حق و انصاف با  تلاش  و جدیت چشمگیری که داشت دوچرخه سواری روند رو به رشدی را طی کرد که کسب عناوین قهرمانی کشور و حضور در تیم‌های ملی و افتخارات (محمد دانشور) آسیایی موید این تلاش‌هاست.

وی همچنین در این همایش گفت: هفته گذشته در امارات به واسطه سوابق و فعالیت‌های ورزشی به عنوان یکی از مدیران لایق و شایسته آسیا معرفی شدم که این افتخار بزرگی است که به عنوان نماینده مردم ایران در آسیا کسب شد.

افتتاح پیست سوارکاری

در ادامه این مراسم مدیر کل ورزش و جوانان ضمن تقدیر و تشکر از رئیس هیئت دوچرخه سواری استان در توسعه، پویایی و رشد دوچرخه سواری در میان قهرمانان و آحاد جامعه با ارائه گزارش کاملی از کسب افتخارات جامعه ورزشی خراسان رضوی هیئت دوچرخه سواری را یکی از هیئت‌های برتر در امر استعدادیابی و نخبه پروری ذکر کرد.

فرزاد فتاحی در این همایش از افزایش اعتبارات و بودجه استان برای تکمیل پروژه‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده پیست اتومبیلرانی، سالن 6 هزار نفری، پیست سوارکاری و موتور سواری را در مجموعه ورزشی ثامن افتتاح و به بهره برداری خواهیم رساند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی استان هیئت‌های ورزشی با تلاش بی وقفه جزو سه استان برتر کشور باشند.

واگذاری دوچرخه با شرایط ویژه

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد نیز در این همایش از توسعه ورزش دوچرخه سواری و حمایت شهردار مشهد از رونق فضاهای ویژه دوچرخه سواری در مشهد خبر داد.

حسن نوری افزود: سال آینده در میادین اصلی شهر و مراکز پر تردد اماکنی را برای واگذاری، تعمیرات و پارکینگ حفظ و نگهداری دوچرخه شهروندان اختصاص خواهیم داد.

وی همچنین افزود: بنا داریم با هماهنگی هیئت دوچرخه سواری استان، مراکز و کارخانجات تولیدی شرایط واگذاری و فروش  دوچرخه با شرایطی ویژه به شهروندان را آغاز کنیم که امیدواریم این طرح با استقبال خوب شهروندان روبرو شود.

در پایان این مراسم از قهرمانان، مدال آوران، مربیان، داوران و پیشکسوتان هیئت دوچرخه سواری استان در بخش آقایان و بانوان تجلیل شد. همچنین در این مراسم یکی از جوانان به نمایندگی از جوانان و دوستداران دوچرخه سوار به رسم یادبود هدیه‌ای به یکی از مربیان زحمتکش اهدا کرد که به شدت مورد تشویق حضار قرار گرفت.

این مراسم با حضور صالح مدیر کل امور اجتماعی استانداری، حسن نوری معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری، امیر زارعی معاون توسعه ورزش استان، مهدی روزبهانه رئیس هیئت دوچرخه سواری به همراه اعضای هیئت مدیره و همچنین جمع کثیری از ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتانی که سال‌ها سکاندار قهرمانی دوچرخه سواری استان را بردوش کشیدند، برگزار شد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *