استفاده از ظرفیت زمین برای تامین مالی شهرداری‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در کشور ما استفاده از دانش بین‌المللی برای حوزه‌های مختلف به جز فوتبال، کمتر صورت گرفته است که لازم است این مهم به خصوص در زمینه استفاده از ظرفیت زمین برای تامین مالی شهرداری‌ها، ارتقاء یابد.

شهریار آل شیخ در کارگاه آموزشی متروپلیس با عنوان “تامین مالی مبتنی بر زمین برای شهرهای مسئولیت‌پذیر” که با حضور میهمانان خارجی و داخلی و با میزبانی شهرداری مشهد برگزار شد، تصریح کرد: ما در شهرداری‌ها، ابزارهایی برای استفاده از اقتصاد زمین در اختیار داریم که می‌توانیم از این طریق ایجاد درآمد کنیم. ما در شهرداری‌ها با دو چالش مواجهیم که یکی درآمدهای پایدار است که فاصله زیادی با هزینه‌های ما برای توسعه و نگهداری شهر دارد لذا باید این درآمدها تقویت شود و با آغاز رکود ساخت و ساز، مشکلات شهرها نیز افزایش می‌یابد.
وی افزود: ما در شهر مشهد سال‌هاست از روش‌های مختلف تامین مالی استفاده می‌کنیم که اوراق مشارکت، یکی از آن‌هاست، اما معتقدیم در حوزه‌های مختلف شاید بتوان روش‌های به روزتری را استفاده کرد تا شهرها را توسعه داد.

شهریار آل شیخ اظهار داشت: موضوع این دوره استفاده از ظرفیت‌های زمین برای تامین مالی شهرداری‌هاست، تامین مالی برای شهرهای مختلف اهمیت بالایی دارد زیرا سرمایه‌گذاری دغدغه جدی همه شهرهاست که روش‌های مختلفی برای این تامین مالی نیز وجود دارد از جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری خرد، سرمایه‌گذاری کلان، مشارکت و … اشاره کرد.
آل شیخ ادامه داد: این آموزش‌ها از دو وجه برای ما مهم است. در کشور ما بیشتر از هر جایی استفاده از دانش بین‌المللی در رشته فوتبال صورت می‌گیرد اما در مدیریت این انتقال تجربه و دانش کمتر صورت می‌گیرد که امیدواریم این مهم ارتقا یابد.
وی خاطرنشان ساخت: اهمیت دیگر این دوره، تامین مالی است زیرا دولت‌های محلی در همه جا برای تامین مالی دچار مشکل هستند.
این کارگاه آموزشی با مهمانانی از لبنان، فلسطین، ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی و رییس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و معاونان شهردار مشهد نیز برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *