احداث بزرگترین مجموعه ورزشی کارگران در شرق مشهد

بزرگترین مجموعه چند منظوره فرهنگی و ورزشی کارگران در شرق مشهد احداث می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و ورزشی کارگران استان با بیان این مطلب افزود: به منظور حمایت و توسعه فرهنگ ورزش برای همه بزرگترین مجموعه فرهنگی و ورزشی شماره 3 کارگران با حمایت شهرداری مشهد در منطقه کم برخوردار و حاشیه نشین مشهد احداث می‌شود.

حمیدرضا محمدی افزود: برحسب ضوابط فدراسیون ورزشی کارگران کشور، استان‌ها موظف هستند سالانه 25تیم (آقایان، بانوان) را جهت برگزاری مسابقات کارگری به مسابقات کشوری اعزام نمایند و همچنین میزبانی رقابت‌های کارگران را نیز عهده‌دار شوند.

وی ورود تیم‌های کارگری به مشهد را 11 آبان ماه ذکر کرد و گفت: مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی کاراته کشور 12 آبان ماه در سالن بابانظر مجموعه شماره یک کارگران مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از ورزش قهرمانی کارگران استان در سال جاری میزبانی مسابقات قهرمانی کاراته، فوتسال، کشتی، دو و میدانی و تکواندو کشور را برعهده داریم.

مشهد میزبان کاراته کارگران

محمدی افزود: مسابقات قهرمانی کاراته کارگران کشور با حضور 20 تیم و با حضور ورزشکاران ملی پوش و لیگ برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقات قهرمانی کاراته که به میزبانی مشهد برگزار می‌شود، انتخابی تیم ملی کارگران کشور جهت اعزام به مسابقات المپیاد کارگری جهان است که سال آینده به میزبانی کشور اسپانیا برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات 11 آبان ماه وارد مشهد خواهند شد و مراسم افتتاحیه مسابقات 12 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین نیمه اول دی ماه میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی کشور را برعهده داریم.

وی تصریح کرد: مسابقات فوتسال کارگری کشور با حضور 12 تیم برگزار و تیم شهرداری مشهد نماینده کارگران خراسان رضوی در این رقابت‌ها نیز است.

قهرمانی تکواندو کشور

وی در ادامه از میزبانی مسابقات قهرمانی تکواندو آقایان نیز خبر داد و ادامه داد: مسابقات تکواندو آقایان در صورت جذب حامی مالی بهمن ماه سال جاری به مشهد برگزار خواهد شد که البته در این خصوص رایزنی‌ها صورت گرفته است.

وی از اعزام تیم تنیس روی میز کارگران آقایان شرکت پرهام به مسابقات جهانی اسپانیا خبر داد.

وی همچنین یادآور شد: در رشته کشتی کارگران خراسان رضوی 3 نفر نماینده به اردوی تیم ملی کارگران کشور دعوت شده‌اند.

توسعه ورزش همگانی

وی یادآور شد: در بخش توجه به ورزش همگانی اقدامات در خور شایسته‌ای انجام شده است و از زمانی که  محمد اسدی مدیریت ورزش همگانی کارگران استان را نیز عهده دار شده‌اند خدمات قابل توجه‌ای در ارتباط با توسعه ورزش همگانی کارگران صورت گرفته است.

وی همچنین توسعه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در میان کارمندان و کارگران مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

وی در ادامه از راه اندازی اتوبوس سلامت و نشاط مجموعه کارگری استان نیز خبر داد و گفت: اتوبوس سلامت و نشاط به همت هیئت ورزش همگانی مجموعه کارگری استان از اوایل دی ماه فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد.

راه اندازی اتوبوس سلامت و نشاط

محمدی درباره هدف از راه اندازی اتوبوس سلامت و نشاط در مجموعه کارگری استان تصریح کرد: هدف از راه اندازی اتوبوس سلامت و نشاط پایش کارگران از نظر ساختار قامتی، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و همچنین برگزاری مسابقات سنتی از جمله بازی‌های بومی و محلی در مجموعه کاری ذکر است.

رئیس اداره فرهنگی و ورزشی کارگران خراسان رضوی همچنین از معافیت 10درصد ارزش افزوده صنایع و کارخانجات تولیدی خبر داد و گفت: کارفرمایانی که در توسعه ورزش در صنایع و مجموعه خود سرمایه گذاری کنند طبق قانون از 10درصد ارزش افزوده تولیدات معاف خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: کارفرمایان می‌توانند از این پتانسیل و ظرفیت استفاده و با مراجعه به تربیت بدنی اداره تعاون، رفاه و کار خراسان رضوی تقاضای خود را مطرح نمایند.

35 انجمن

وی با اشاره به فعالیت 35 انجمن ورزشی در مجوعه تربیت بدنی کارگران استان گفت: با تعاملات خوبی که با اداره ورزش و جوانان استان، شهرداری و آموزش و پرورش داریم خوشبختانه اغلب مسابقات ورزشی را در محیطی سالم و پرنشاط برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت مجموعه ورزشی کارگران در شهرستان‌ها گفت: 7 سالن ورزشی در شهرستان‌های قوچان، چناران، نیشابور، گناباد، تربت‌جام و تربت‌حیدریه در اختیار کارگران قرار دارد.

اعزام تیم دو و میدانی خراسان رضوی

محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: برحسب نظر فدراسیون کارگری کشور تیم دو و میدانی کارگران خراسان رضوی به عنوان نماینده کشور به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: با ورود سنجری مدیرکل تعاون، رفاه و اموراجتماعی استان و حمایت‌های وی از ورزش همگانی و قهرمانی کارگران موفقیت‌های خوبی را شاهد بودیم، از جمله قهرمانی تیم شنای بانوان خراسان رضوی در کشور که هفته گذشته به میزبانی مشهد برگزار شد، در این مسابقات بعد از تیم شنای بانوان کارگری خراسان رضوی به ترتیب تیم‌های چهار محال بختیاری و استان قزوین دوم و سومی کشور را کسب کردند.

وی همچنین از میزبانی خراسان رضوی در رشته کوهنوردی کارگران کشور در اردیبهشت ماه سال 97 خبر داد.

محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه فرهنگی و ورزشی شماره 2 کارگران مشهد در شهرک غرب مشهد (قاسم‌آباد) با دارا بودن سالن‌های سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی در خدمت کارگران و عموم شهروندان است.

رئیس اداره فرهنگی و ورزشی کارگران خراسان رضوی در ادامه همچنین از افتتاح استخر ویژه بانوان در مجموعه کارگری شماره یک مشهد خبر داد و گفت: بانوان کارگر می‌توانند هر روز با تخفیف 40 تا 50 درصدی و همچنین عموم شهروندان از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

 

 

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *