عهد بستم هرچه در توان دارم بکار گیرم

چندی پیش اخباری مبنی بر تغییر در کرسی مدیر کل ورزش و جوانان استان شنیده می‌شد و هر از گاهی اسامی مختلفی به عنوان جانشینان کوروش صبوریان معرفی می‌شدند. بالاخره بعد از چندی پنجشنبه 5 مهر بود که مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام شد.

در ابتدای مراسم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک سال‌روز آزادی حصر آبادان گفت: از معاون وزیر ورزش و جوانان به خاطر حضور در این مراسم تشکر می‌کنم. او یکی از افتخارات استان است و همیشه مایه سربلندی خراسان رضوی در کشور بوده است.

رحیم نوروزیان در ادامه عنوان کرد: کوروش صبوریان از جوانان خوب استان بود، که در همین سازمان رشد و پیشرفت کرد و تمام توان خود را برای ورزش استان به کار گرفت از او بخاطر تمام زحماتی که برای استان کشید تشکر می‌کنم .

وی تصریح کرد: همه ما در دوره خدمت خود فراز و فرود داریم. صبوریان نیز تمام تلاش خود را به کار گرفت، همه قدردان زحمات‌اش هستیم و بنا به درخواست خودش کنار کشید اما از تجربه آن استفاده خواهیم کرد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: سهم خراسان رضوی نسبت به ظرفیت و پتانسیلی که دارد در کشور کم است امیدوارم از صبوریان به نحو احسن در مدیریت کشور استفاده کنند حضور مدیران بیشتر از استان به رفع مشکلات استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پست‌ها امانت دست مااست، افزود: استانداری و مسئولین استان پیشنهاد دادند جایگزین صبوریان مدیری ورزشی‌تر، با دانش بیشتر، جوان و بومی شود. منظور از بومی اطلاع داشتن از شرایط استان است، وسعت شهر مشهد نیز کار را سخت‌تر می‌کند. اما از آنجایی که این حق را برای وزارت ورزش و جوانان قائلیم باتاکید و اصرار وزارت فتاحی به عنوان گزینه اصلی معرفی شد و ما به نظر وزارت احترام می‌گذاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط استان را توضیح دادیم، پروژه‌های زیادی داریم. تیم‌های فوتبال استان دارای نوسانات زیادی بودند، باید کمک کنیم تا مدیرکل جدید از شرایط استان شناخت کافی پیدا کند و در ابتدای راه تصمیمی نگیرند که دچار مشکل شود. با تمام توان در خدمت ورزش استان هستیم امیدوارم بخش جوانان نیز توسط فتاحی پررنگ‌تر شود.

در ادامه این مراسم احسان اصولی که به نمایندگی از شورای شهر در این جلسه حضور داشت، گفت: شورای شهر مشهد توجه جدی به رشد و توسعه ورزش در سطح این شهر دارد؛ در این راستای از گسترش شور و نشاط اجتماعی و حمایت از تیم‌های ورزشی پیشگام خواهد بود.

وی افزود: کوروش صبوریان از آن دسته مدیرانی بود که توانست با تعامل و همراهی با شهرداری مشهد توفیقات خوبی را برای ورزش مشهد و احیای تیم‌های لیگ برتری به ارمغان بیاورد.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: شهر و شهرداری پشتیبان سلامت و نشاط شهروندان خواهد بود و در این راستا توجه به حوزه ورزش و جوان یکی از سیاست‌های کلیدی ما است؛ امیدوارم مدیرکل جدید با ارتباط و تعاملی نزدیک با جامعه ورزشی بتواند توفیقات خوبی برای این حوزه به ارمغان بیاورد، ما هم در مدیریت شهری در حد توان پشتیبان پیشرفت‌های این حوزه خواهیم بود.

اما کوروش صبوریان مدیرکل سابق اداره کل ورزش و جوانان استان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان، گفت: باید از مدیران ادارات، هکارانم در اداره کل ورزش و جوانان، هیئت‌های ورزشی و هر فردی که گامی برای ورزش برداشتند و در این مدت همراه ورزش استان بودند؛ تشکر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در مسیر فعالیت‌ها و برنامه‌های اداری اگر کسانی دلخور شده باشند باید از آنها عذرخواهی کنم، همه ما اعضای یک خانواده هستیم و برای ورزش استان تلاش می‌کنیم و گاهی این موضوعات ناخواسته به وجود می‌آید.

مدیرسابق اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: آقای فرزاد فتاحی یکی از مدیران با تجربه و توانمندی است که حضور وی در استان خراسان رضوی می‌تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.

صبوریان خاطرنشان کرد: در پایان بازهم تشکر می‌کنم از تمامی کسانی که برای ورزش و جوانان تلاش کردند امیدوارم در آینده روزهای خوبی را در ورزش استان شاهد باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان، ضمن تشکر ویژه از مدیرکل سابق اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، گفت: صبوریان یکی از مدیران پرتلاش و اخلاق‌مدار ما است، او با نیت پاک و به قصد خدمت در ورزش خراسان رضوی گام‌های خوبی را برداشت.

امیررضا خادم ادامه داد: صبوریان در این ۵ سال خالصانه تلاش کرد و در بررسی‌هایی که ما داشتیم بهترین فرد برای مدیریت ورزش استان بوده اند. بیشترین درخواست جابه‌جایی از طرف خود صبوریان بود؛ اما ما بنا داریم تا از این مدیرتوانمند و با برنامه در یکی از فدراسیون‌ها و یا در وزارت‌خانه استفاده کنیم.

خادم در ادامه تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از نیروهای توانمند و متخصصی بهره می‌برد که می‌توانند در سطح کشوری تاثیر گذار باشند. در همین راستا ما با انتخاب فتاحی مدیری را بر راس ورزش و جوانان خراسان رضوی منصوب کردیم که توانایی‌های بالایی دارد و می‌تواند به بهترین شکل برای ارتقا جایگاه ورزش و جوانان تلاش کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشورمان عنوان کرد: فرزاد فتاحی توانایی‌های خوبی داشت و در سوابق قبلی مدیریت در استان‌های دیگر همواره در جمع برترین‌ها قرار داشت؛ مسیر ورزش استان شرایط خوب و مطلوبی دارد و فتاحی مدیری است که می‌تواند با همفکری و همراهی جامعه ورزشی استان موفقیت‌های خوبی را برای خراسانی‌ها کسب کند.

خادم بیان کرد: خراسان رضوی استان وسیعی است که دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی است هر شهرستان این استان ظرفیت مرکز استان شدن را دارد لذا مدیر جدید باید توجه ویژه ای به هماهنگی و تعامل با فرمانداران و مسئولین هر شهرستان داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: فرزاد فتاحی مدیر موفقی است اما اولین مدیر غیر بومی ورزش استان خواهد بود؛ لذا من از همه جامعه ورزشی استان می‌خواهم برای پیشرفت خودمان از وی حمایت کنیم و پشتوانه‌ای برای موفقیت ورزش باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: از تک تک اعضای جامعه ورزش استان بابت حضورشان در این مراسم تشکر می‌کنم.

فرزاد فتاحی ادامه داد: باید از اعتماد وزیر محترم ورزش و جوانان نسبت به خودم تشکر کنم. در لحظات ابتدایی حضورم در مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) با خودم عهد بستم هرچه در توان دارم برای پیشرفت استان بکار گیرم.

وی با تاکید بر اینکه کوروش صبوریان زحمات بسیاری در خراسان رضوی کشیدند و از زحمات این دوست ارزشمند همیشه استفاده خواهم کرد، افزود: خراسان رضوی دارای سابقه بسیار درخشانی از قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها در حوزه های مختلف است. کار ما در این استان بسیار سخت است اما با هم دلی و همراهی شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

فتاحی خاطرنشان کرد: حوزه جوانان حوزه‌ای مهم و مورد تاکید مسئولان عالی رتبه دولت و نظام است ما باید تلاش کنیم تا فضا برای اعتماد به جوانان محقق شود تا جوانان در تمامی عرصه ها با پشتوانه ما بتوانند حضوری موثر و موفق داشته باشند.

وی درخصوص ورزش همگانی بیان کرد: در بحث ورزش همگانی و جلب توجه مردم به ورزش برنامه‌های مختلفی را برنامه ریزی خواهیم کرد تا مردم ورزش را عضوی دائمی در زندگی خود ببینند.

فتاحی با اشاره به حوزه قهرمانی عنوان کرد: بحث ورزش قهرمانی و حرفه‌ای از جمله استعدادیابی، قهرمان پروری، تیم داری، حمایت از باشگاه و سایر حوزه خصوصاً برنامه ریزی برای المپیک ۲۰۲۰ از سیاست‌های اصلی و کلیدی ما است که از همین فردا به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار زیادی دارد اما باید توجه کنیم که امکانات و منابع به صورت مساوی و برابر بین آقایان و بانوان، اقشار مختلف جامعه، شهر های مختلف استان و حتی مناطق کم برخوردار به صورت مساوی و بر حسب نیاز تقسیم گردد.

وی در مورد هیئت‌های ورزشی گفت: هیئت‌های ورزشی استان سنگر اول هستند و همچنین پیشکسوتان ورزشی اعتبار و آبروی ورزش می باشند ما از این دو قشر قطعا در برنامه های خود استفاده می کنیم.

فتاحی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت برای هر نهاد و جامعه‌ای هستند ما دست همه خبرنگاران را می فشاریم و از کمک آن ها برای پیشرفت استفاده خواهیم کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *