سازمان بورس برای حل مشکلات اتاق مبادلات پدیده اعلام آمادگی کرد

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در جلسه‌ای که با دستور كار بررسي آخرين وضعيت شركت پديده در محل سايت پروژه پديده شانديز برگزار شد، سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگي خود را براي بررسي مشكلات اتاق مبادلات سهام شركت پديده اعلام کرد.
بابک دین‌پرست در نشست دستگاه‌های اجرایی کشور جهت بررسي وضعيت شركت پدیده اظهار کرد: با توجه به نگرانی تعدادی از سهامداران مبنی بر نبودن خریدار سهام که باعث کاهش قیمت سهام شركت شده است، مقرر شد سازمان بورس اين موضوع مهم را به لحاظ فنی و قانونی مورد بررسی دقيق و كارشناسي قرار دهد.
وی ادامه داد: همچنین تاثیری که این موضوع در کوتاه‌مدت و تا زمانی که پروژه به رشد اصلی خود برسد، در قیمت سهام دارد نیز توسط سازمان بورس بررسی خواهد شد.
دین‌پرست با اشاره به اینکه یکی از دغدغه سهامداران کاهش قیمت سهام در اتاق مبادلات سهام پدیده است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم سهامداران کاهش قیمت سهام در اتاق مبادلات سهام پدیده است که مقرر شد سازمان بورس راهکار قانونی خود را برای مرتفع کردن این دغدغه طي چند روز آينده و در كوتاه‌ترين زمان ممكن اعلام کند.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: يكي ديگر از مباحث مطروحه موضوعي است که توسط بسیاری از سهامداران در خصوص فرایند فعاليت جاری اتاق مبادلات، از حیث عدم امكان خرید و فروش، آنلاین نبودن، مچینگ نبودن، مشکلات فنی و اجرایی مطرح می‌شود که در این جلسه مقرر شد سازمان بورس این اشکالات را بررسی کند و در صورت صحت این موضوع در راستای اصلاح این رویه اقدام و در غیر این صورت نتایج بررسی‌های خود را به صورت رسمی اعلام نمايد تا بدين ترتيب این دغدغه سهامداران نیز مرتفع گردد.
دین‌پرست همچنین در خصوص تامین مالی شرکت پدیده گفت: دومین موضوعی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تامین مالی مورد نياز شرکت پدیده بود. بعد از اینكه مدير عامل بانك صادرات در خلال جلسه اعلام کرد بانک‌هاي سپه و شهر نسبت به واريز قدرالسهم معينه خود به حساب بانک عامل يعني بانك صادرات اقدام کرده‌اند، نماینده بانک تجارت نیز در جريان جلسه اعلام کرد هم‌اكنون هيات مديره بانك تجارت با واريز سهم بانك مذكور به حساب بانک صادرات موافقت نموده است.
وی تصریح کرد: در همین راستا ما طی چند روز آینده شاهد واریز مبلغ کنسرسیوم از سوي بانك صادرات به حساب شرکت پدیده خواهیم بود. در پایان جلسه دو مصوبه بسیار خوب ديگر برای حل مشکلات شرکت پدیده داشتیم که بر مبنای آن مقرر شد حداکثر ظرف مدت یک هفته طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شرکت پدیده برای هدفگذاری مناسب به نحوي  که منجر به افزایش رونق این شرکت، همچنین افزایش نرخ سهام و جلب سرمایه‌گذار و البته در چارچوب توافقی كه با بانک‌های عضو کنسرسیوم انجام شده است، طرح‌های اجرایی مربوطه را در پروژه‌های پدیده تعيين و به ستاد تدبیر اعلام کنند. ضمن اینکه ستاد تدبیر نیز سريعا نسبت به بررسي طرح‌هاي پيشنهادي اقدام و نتيجه را اعلام نمایند.
دین‌پرست ادامه داد: همچنین مقرر شد ستاد تدبیر نمایندگانی را برای نظارت دقيق بر فرایند هزینه‌کردهای اعتبارات تخصیصی از سوی کنسیرسیوم و سایر منابع مالی متفرقه كه برای اجرای پروژه در اختیار شرکت قرار می‌گیرد، تعیین نماید تا این نمایندگان علاوه بر فرایند هزینه‌کرد، بر عملکرد شرکت در خصوص انعقاد هرگونه قرارداد با پیمانکاران و ساير طرف‌هاي قرارداد، نظارت کامل داشته باشند.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در این جلسه سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی خود را برای بررسی مشکلات اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده اعلام کرد.
4 بانک عضو کنسرسیوم مبالغ خود را برای اجرای پروژه‌های پدیده واریز کردند
سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، نیز در این جلسه گفت: 4 بانک عضو کنسرسیوم پدیده که تا به حال مبالغ خود را به حساب بانک عامل واریز کردند. با پیگیری‌های انجام شده در این جلسه 4 بانک سپه، شهر، تجارت و ملت مبالغ خود را به حساب بانک عامل واریز کردند.
وی با بیان اینکه در نوبت قبل 50 میلیارد ریال به حساب پدیده واریز شده بود، ادامه داد: به زودی نوبت دوم مبلغ کنسرسیوم به حساب شرکت پدیده واریز می‌شود.
زراعتی با اشاره به اینکه فقط بانک ملی واریزی نداشته است، افزود: با پرداخت این مبلغ مشکلات پدیده برای شروع ساخت و ساز خیلی زود حل خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی پدیده شاندیز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *