پیگیری مطالبات رانندگان، دستورکار اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به مطرح شدن مطالباتی توسط رانندگان در طی ماه های گذشته، پیگیری آن ها را یکی از دستورکارهای این اداره کل دانست.

ابراهیم نصری در تشریح اقدامی که در خصوص مطالبات مطرح شده توسط رانندگان حوزه حمل و نقل جاده ای در جریان اعتصابات گذشته این صنف، بیان داشت: یکی از مباحث مطرح شده در این جریانات به حوزه امکانات رفاهی آن ها بر می گردد. در این زمینه از اردیبهشت ماه سال جاری 100درصد هزینه به واسطه قانون تامین اجتماعی از رانندگان گرفته می شد که با اصلاح آن مجدد 50 درصد از این میزان را دولت به مانند گذشته پرداخت خواهد کرد.

نصری در خصوص ارائه خدمات بیمه تکمیلی به رانندگان نیز افزود: بر این اساس و در مرحله اول، تمامی رانندگان محترم و همسرانشان، با جامعه آماری حدود 900 هزار نفر بصورت رایگان ،تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در رابطه با مسائل از کار افتادگی و سختی کار رانندگان هم اظهار داشت: قانون موجود مشکلاتی دارد که باعث نارضایتی رانندگان است که با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون امور اجتماعی مجلس، تغییر قانون در مراحل انجام است. ضریب بازنشستگي بر این اساس از 1.3 به 1.5 افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی در کشور بر هزینه های بخش حمل و نقل، گفت: این شرایط بیشتر در بحث تامین و نگهداری قطعات و لاستیک خودش را نشان داد. با ورودسازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای، در خصوص بحث عرضه لاستیک های داخلی و خارجی با نرخ مصوب این مسئله تا حدودی رفع شده است.

نصری ضمن تصریح دریافت حق کمیسیون بالا توسط شرکت های حمل و نقل، ادامه داد: ما در دو ماه گذشته به این موضوع ورود پیدا کردیم و عملکرد تمامی 135 شرکت باربری را در کمیسیون ماده 12 مورد بررسی قرار دادیم که نتیجه آن پلمب 8 شرکت و تعداد زیادی جریمه شدند و این نظارت به شدت ادامه خواهد داشت و بر این اساس ما سه روز در هفته این کمیسیون را برگزار می کنیم.

وی درباره نوسازی ناوگان نیز گفت: یکی از برنامه های امسال دولت در حوزه حمل و نقل، موضوع نوسازی است و رئیس جمهور در این راستا دستور نوسازی 50 هزار دستگاه کامیون را داده و در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در استان بالغ بر 28 هزار دستگاه کامیون با حدود 40 هزارو950نفر راننده به فعالیت می پردازند، افزود: آنچه که دولت در توان داشته را انجام داده و امیدواریم این اقدامات رضایت نسبی فعالین این حوزه، اعم از رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل را برآورده کرده باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین در خصوص مشکلات موجود در حوزه پایانه مرزی دوغارون نیز گفت: در بحث دوغارون امسال مشکلات تشدید شده و طرف افغانی تعداد محدودی کامیون می پذیرد و این در حالی است که ورودی ما حدود دو برابر این میزان است و امسال هم با توجه به افزایش قیمت ارز، روند صادراتمان نیز با افزایش روبرو شد، به همین دلیل هماهنگی صورت گرفته تا ساعات فعالیت مرز افزایش یابد و در حال حاضر در بخش صادرات انتظار خودروها در پشت مرز حدود 4 روز و در بخش ترانزیت نیز میزان کمتر است و ما تمام تلاشمان را برای کاهش این زمان به کار می بندیم ولی تنها 50 درصد این امر در دست ماست و درباره بقیه آن را باید طرف افغانستانی امکانات تخلیه را بیشتر نماید.​
انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *