خراسان رضوی یکی از پایگاه‌های ملی شنا است

مجید مشتاق عشق گفت: هیئت شنای خراسان رضوی به عنوان یکی از چهار پایگاه ملی ایران انتخاب شده و نیاز نیست شناگران استان برای اردوی تیم ملی به تهران بروند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی، در رابطه با به تعویق افتادن مسابقات لیگ شنای نوجوانان خراسان رضوی اظهار کرد: در استخر شهید حججی به دلیل کناره‌های باریک امکان حضور خانواده‌ها فراهم نیست، نمی‌توان به این تعداد خدمات داد و متاسفانه ازدحامی بیش از ظرفیت این مجموعه صورت می‌گیرد. در حال تعویض سقف استخر هاشمی نژاد هستیم لذا منتظریم تا یک ماه دیگر استخر تکمیل شده و مسابقات را آنجا برگزار کنیم تا کیفیت مسابقات افزایش یابد.

به گزارش ایسنا مجید مشتاق عشق ادامه داد: تاکنون ۴۵۰ نفر در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند و درحال برنامه‌ریزی این رقابت هستیم.

وی در خصوص امکان جذب نفرات برتر این رقابت توسط باشگاه موج‌های آبی، تصریح کرد: شناگران موج‌های آبی توسط خود ما انتخاب می‌شوند و اکثر آنان نیز سال گذشته در همین مسابقات حضور داشته‌اند اما حضور در باشگاه‌ها معمولاً از ۱۵ سال به بعد صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی ادامه داد: ۱۰ مرداد ماه مسابقات قهرمانی کشور برای رده‌های سنی ۱۵، ۱۷ و ۱۸ سال به بالا در کرمان برگزار شد. به جای لیگ شنای نوجوانان پسر، مسابقه انتخابی این رقابت‌ها انجام شد که شناگرانی از نیشابور، شهرستان‌ها و خود مشهد در این رقابت حضور داشتند. پنج شناگر ۱۵ تا ۱۷ سال و پنج شناگر بزرگسال از بین شرکت کنندگان انتخاب شده و به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند.

مجید مشتاق عشق افزود: تیم‌های ۱۱تا ۱۴ سال نیز برای مسابقات واترپلو اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی شنا در دو بخش نوجوانان و جوانان فعال است، گفت: هیئت شنای خراسان رضوی پایگاه ملی ایران است. در کل کشور چهار پایگاه ملی وجود دارد. نیاز نیست شناگران استان برای اردوی تیم ملی به تهران بروند، خودمان اینجا پایگاه ملی هستیم و استان‌های همجوار نیز اگر نخبه دارند باید به اینجا بیایند. ما اکنون حدود ۱۵ عضو تیم ملی در اینجا داریم.

 

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *