مجمع انتخاب رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌رضوی برگزار شد

صبح دیروز مجمع انتخاب رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌رضوی با حضور ۱۶ عضو از ۱۷ عضو مجمع انتخابی این هیئت از جمله دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا، کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، نماینده ورزشکاران، باشگاه‌ها، مربیان، داوران، شهرستان‌ها و دیگر اعضا در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی برگزار شد.

حجت الله اسدی، آرزو حیدریان و محمد دامادی کاندیدای این مجمع انتخابی بودند که دامادی پیش از آغاز مجمع انصراف خود را اعلام کرده بود و حیدریان هم پیش از آغاز رای گیری از اعضای مجمع انصراف داد.

در پایان این جلسه پس از رای گیری از اعضای مجمع انتخابی  اسدی توانست با کسب ۱۶ رای از مجموع ۱۶  رای ماخوذه به مدت ۴ سال ریاست بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌رضوی را بر عهده بگیرد.

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا فعالیت ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون را در ۵ شاخه اصلی مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام عملکرد و جهت گیری فدراسیون درمان محور است و تاکید بر ورزش بیماران‌خاص و پیوند اعضا در درجه‌اول با هدف بهبود وضعیت سلامتی این عزیزان صورت می‌گیرد، لذا بر تمام هیئت‌ها واجب است در جهت جذب حداکثری بیماران به ورزش‌های عمومی، ورزش‌های هوازی و جشنواره‌های ورزشی تلاش و برنامه‌ریزی کنند. در حال حاضر چندین نفر در استان خراسان‌رضوی در صف دریافت عضو هستند و به محض انجام پیوند و برگشت به زندگی هیئت استان در قبال آنها مسئول است تا عضو پیوندی در بدن آنها باقی مانده و به بیماری‌های جانبی دچار نشوند.

وی با تأکید بر نقش ورزشکاران در فرهنگ‌سازی کمک و حمایت از بیماران خاص گفت: شایسته است فضیلت‌های پربرکت از جمله اهدای عضو متوفیان و اهدای‌خون از طریق فضاهای ورزشی تبلیغ شود. چراکه تبلیغ در فضاهای ورزشی بسیار تأثیرگذار است و از طرفی اهدای‌خون افراد سالم می‌تواند راه‌گشای درمان بیماران تالاسمی باشند و یا اهدای اعضای یک‌فوت شده می‌تواند جان ۷ نفر را نجات دهد. لذا لازم است از هر کانالی به عموم مردم معرفی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: حوزه تحت پوشش فدراسیون بیماران‌خاص و پیوند اعضا حوزه بسیار گسترده و پرکاری است و از زمانی‌که این فدراسیون از ورزش ناشنوایان جدا شده اتفاقات مثبتی را شاهد بوده‌ایم که امیدواریم این جریانات پایدار و در مسیر صلاح باشد.

کوروش صبوریان خاطر نشان کرد: در مدت فعالیت هیئت بیماران‌خاص و پیوند اعضا استان تمام تلاش خود را جهت حمایت و کمک به بیماران و ورزشکاران هیئت معطوف کرده‌ایم، اما بضاعت ما در همین حد است و برای رشد کیفی این هیئت لازم است فدراسیون نظر خاصی به استان داشته باشد.

انتهای خبر/امیرمحمد سلمانیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *