دومین دوره المپیاد استعدادیابی ورزشکاران بسیج استان با معرفی نفرات برتر پایان یافت

دومین دوره المپیاد استعدادیابی ورزشکاران بسیجی پسر در رده نوجوانان انتخابی استان برگزار شد. مدیر ورزش قهرمانی بسیج استان با بیان این مطلب گفت: دومین دوره المپیاد استعدادیابی ورزشکاران بسیجی در 5رشته(تکواندو،کاراته،جودو،ووشو و تیراندازی) برگزار که این مسابقات با معرفی نفرات برتر در رشته‌های کاراته،جودو و تکواندو عصر جمعه 5 مردادماه در مجموعه فرهنگی- ورزشی شهدای مدافعان حرم پایگاه فرهنگی مقاومت و در سالن‌های شهید عطایی، بابانظر و فرومندی پایان یافت.

رضا نظام افزود: در اولین روز از برگزاری این دوره از مسابقات در رشته جودو بیش از 60 ورزشکار از شهرستان‌های تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد و نواحی مشهد حضور داشتند که نفرات برتر برای شرکت در مسابقات کشوری با نظر کادر فنی و برگزاری کلاس‌های توجیهی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به حضور 50 کاراته‌کا در این المپیاد خاطر نشان کرد: در مسابقات المپیاد استعدادیابی ورزشکاران بسیجی استان در رشته کاراته 10 ناحیه از مشهد و شهرستان‌های سرخس، رشتخوار، تربت‌حیدریه، نیشابور و قوچان حضور داشتند.

وی ادامه داد: در رشته تکواندو که با حضور 19 شهرستان برگزار شد 99 ورزشکار حضور داشتند که 88 دیدار برگزار و نفرات برتر برای شرکت در مسابقات تکواندو بسیج کشور برگزیده شدند.

وی ادامه داد: رقابت ورزشکاران در رشته‌های ووشو و تیراندازی طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

نظام با اشاره به اینکه مسابقات کشوری ورزشکاران بسیجی در شهرستان البرز برگزار می‌شود ادامه داد: ورزشکاران منتخب استان با هماهنگی و توجیه توسط کادر فنی و مربیان 24مرداد ماه به مسابقات بسیج کشوری که به میزبانی شهرستان البرز برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری المپیاد استعدادیابی خواهران بسیجی استان در نیمه دوم مردادماه به میزبانی مشهد مقدس خبر داد.

مدیر ورزش قهرمانی بسیج استان درباره هدف از برگزاری این مسابقات گفت: توسعه ارزش‌های فرهنگی- ورزشی، ایجاد شور، نشاط و شادابی در بین نوجوانان و جوانان، فراهم کردن بستر برای شکوفایی استعدادهای وررزشکاران بسیجی، حفظ و انسجام بسیجیان و توجه به مسائل اخلاقی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات ورزشی در میان بسیجیان است.

وی تصریح کرد: هدف تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) قهرمان پروری نیست، بلکه توجه به شئونات اخلاقی و ترویج فرهنگ اخلاق محوری در جمع میان ورزشکاران بسیجی هدف اصلی و مهم تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) است.

بر اساس این گزارش، نظام با اشاره به اینکه هدف اصلی تربیت بدنی بسیج استان ترویج شئونات اخلاقی در میان ورزشکاران نوجوان و جوان در میادین ورزشی است تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این دوره از رقابت‌ها یکی از ورزشکاران کاراته استان که اخیرا در مسابقات استانی خطایی مرتکب شده بود و با خطر محرومیت مواجه بود با حضور در سالن برگزاری مسابقات و ابراز پشیمانی و ندامت  از عملکرد خود و تعهد اخلاقی مبنی بر این که دیگر شاهد بد اخلاقی وی در میادین ورزش استان نباشیم مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف نظری در هنگام پذیرش ورزشکاران بوجود آمد که خوشبختانه با نظر مساعد کمیته فنی و اخلاق این اختلاف نظر مرتفع شد البته شایسته است فرماندهان نواحی دقت داشته باشند ورزشکارانی می‌توانند در المپیاد استعدادیابی حضور پیدا کنند که تاییدیه فرماندهان پایگاه مبنی بر بسیجی بودن ورزشکاران را به همراه داشته باشند.

انتهای خبر/مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *