20 میلیارد تومان برای طرح‌های آبیاری نوین سبزوار هزینه شد

فرماندار ویژه سبزوار گفت: طی یک سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار جهاد کشاورزی سبزوار هزینه شده است.

احمد برادران در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان که در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، اظهار کرد: از این محل، 3150 هکتار اراضی مجهز به سیستم آبیاری کم فشار تحت فشار شد.

وی ادامه داد: همچنین عملیات انتقال آب کشاورزی با لوله نیز در 120 کیلومتر از اراضی کشاورزی این شهرستان با هزینه 6 میلیارد ریال انجام شده است.

برادران با بیان اینکه در این طرح‌ها هیچ محدودیتی برای تسهیلات به کشاورزان وجود ندارد، عنوان کرد: در اجرای طرح‌ها آبیاری نوین 85درصد هزینه این طرح‌ها از سوی دولت و 15درصد از سوی کشاورزان تامین می‌شود.

فرماندار ویژه سبزوار ادامه داد: 580 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که 100 درصد این چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شدند که علاوه بر صرفه‌جویی منابع آب از افت آب‌های زیر زمینی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب کنترل می‌شود، تصریح کرد: مالکان چاه‌ها دارای کارت هوشمند با شارژ آن، از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند.

برادران با اشاره به توسعه مناطق روستایی نیز گفت: سند طرح توسعه روستایی در سبزوار تدوین شده که هم اینک در چهار روستای این شهرستان در مراحل اجرا قرار دارد.

فرماندار سبزوار افزود: همچنین جهت اشتغال پایدار مناطق روستایی از محل طرح اشتغال فراگیر، 60 میلیارد ریال اعتبارات روستایی برای مرحله نخست به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 425 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و استفاده متوازن از امکانات کشور به سبزوار اختصاص یافت که توزیع این اعتبارات بر مبنای سند توسعه این شهرستان انجام می‌شود.

گفتنی ست پس از نشست کمیته برنامه ریزی، دفتر ارتباط دانشگاه با جامعه نیز در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *