کلاهبرداری نوجوان 18ساله در فضای مجازی/مجرم فراری بعد از 12 سال در کاشمر مجازات شد

کلاهبرداری نوجوان 18ساله در فضای مجازی

فرماندهى انتظامى استان خراسان رضوی از شناسایى و دستگیرى عوامل فروش سوالات تقلبى آزمون نهایى توسط پلیس فتا استان خراسان رضوى خبر داد.

فرماندهى انتظامى استان خراسان رضوی از شناسایى و دستگیرى عوامل فروش سوالات تقلبى آزمون نهایى توسط پلیس فتا استان خراسان رضوى خبر داد و گفت: دانش آموزان فریب این دست تبلیغات دورغین در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و برای خرید سوالات امتحانات نهایی پولی واریز نکنند.

سردار قادر کریمى در تشریح این خبر گفت: در پى ارجاع شکواییه نماینده حقوقى اداره آموزش‌و پرورش استان خراسان رضوى به پلیس فتا مبنى بر انتشار اوراق آزمون نهایى دانش آموزان در فضاى سایبرى، رسیدگى به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وى افزود: طبق اظهارات نماینده حقوقى آموزش‌و پرورش، فرد یا افرادى ناشناس در فضاى سایبر و به وی‍‍ژه در شبکه‌هاى اجتماعى اقدام به فروش سوالات نهایی آزمون دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم نموده و از این طریق اقدام به کلاهبردارى مى‌نمودند.

این مقام عالی انتظامى ادامه داد: در ادامه کارشناسان پلیس فتا استان اقدامات فنى و تخصصى خود را آغاز و در همین رابطه دو متهم مرد و زن‌،‌ یکى در شهر مشهد و دیگرى در استان تهران را شناسایى و با هماهنگى قضایى دستگیر نمودند.

سردار کریمى گفت: متهمى که در مشهد شناسایى شد، پسر ۱۸ ساله‌اى بود که پس از دستگیرى با دیدن شواهد عینى به جرم خود اعتراف نموده و درباره علل و چگونگى این اقدام خود عنوان نمود که به طمع کسب درآمد کانالى را در شبکه اجتماعى تلگرام Telegram و اینستاگرام Instagram تحت عنوان فروش سوالات امتحانات نهایى ایجاد نموده و در برابر پرداخت ۳۰ هزار تومان توانسته تعدادى از کاربران را به سمت خود کشیده و پس از واریز وجه از سوى قربانیان دیگر پاسخی به آنها نداده و از این طریق اقدام به کلاهبردارى مى‌نموده است.

وى افزود: با توجه به بررسى‌هاى صورت گرفته از حساب بانکى متهم مشخص شد طى ۴۲ روزى که از فعالیت این مجرم سایبرى گذشته، متهم توانسته از ده‌ها تن از شهروندان با همین شگرد کلاهبردارى نماید و از آنجایى که مبلغ کلاهبردارى پایین بوده است افراد زیان دیده، اراده‌اى براى پیگیرى آن نداشته‌اند و به همین منظور شکایتى از فعالیت این مجرم ثبت نشده بود لذا رقم دقیق و تعداد کلاهبردارى صورت گرفته پس از بررسى‌هاى لازم متعاقبا اعلام خواهد شد.

رسوایی مرد هوس‌باز با سقوط از پنجره

مرد هوس ران که دیگر کارهایش برای همه رو شده بود دست به اقدام هولناکی زد.

مرد جوان در حالی که اشک می ریخت  ، به کارشناس و مشاور اجتماعی کلانتری الهیه مشهد گفت: همسرم را دوست دارم و همه تلاشم را برای رفاه او به کار گرفته بودم اما نمی دانم چطور وجیهه این گونه قدم در بیراهه گذاشته است. من و همسرم زندگی خوبی داشتیم، روزی که به خواستگاری وجیهه رفتم به او قول دادم تا همه نوع امکانات رفاهی را برایش فراهم کنم. بعد از ازدواج  به خودم گفتم باید برای پیشرفت زندگی ام کار و تلاشم را دو برابر کنم به همین خاطر از صبح زود تا شب به صورت دو شیفت کار می کردم تا مخارج این زندگی عاشقانه را تامین کنم.

مدتی از ازدواج مان می گذشت و من همچنان به فکر پول و مادیات بودم تا به اصطلاح، خودم را به وجیهه ثابت کرده باشم اما نمی دانستم در ذهن همسرم چه می گذرد و چه انتظاری از من دارد؟ کار زیاد باعث شده بود که من خسته و بی حوصله شوم و هیچ توجهی به نیازهای عاطفی همسرم نداشته باشم.

بر اثر غفلت من، این خلأها و کمبودها در زندگی ام تاثیر بدی گذاشت. هر چند وجیهه با پیشنهاد خرید لوازم خانه و لباس از من می خواست که بیشتر در کنار او باشم اما من از فرط خستگی زمانی را برای تفریح و خرید نمی گذاشتم و تنها با دادن کارت عابر بانک از همسرم می خواستم همراه مادرش به بازار برود.

کم کم متوجه رفتارها و حرکات مشکوک همسرم شدم، او مدام با گوشی تلفن همراهش مشغول بود و با بی اعتنایی به من، در شبکه های اجتماعی سیر می کرد. رفتارهای سرد وجیهه باعث ایجاد سوءظن در من شد. دیگر آرامش نداشتم و از سویی دیوانه وار همسرم را دوست داشتم . تصور این که او با کسی ارتباط داشته باشد، روح و روانم را به هم ریخته بود به همین خاطر از محل کارم مرخصی گرفتم و با یکی از دوستانم به تعقیب وجیهه پرداختم.

بعد از گذشت یک هفته از تعقیب همسرم فکر کردم که اشتباه کرده ام و به دوستم گفتم که دیگر با موتورسیکلتش به دنبالم نیاید اما باز هم برای آخرین بار با دوستم به تعقیبش رفتم. هر لحظه که او به مکان های متروکه اطراف مشهد نزدیک می شد اضطراب و دلشوره عجیبی در دلم به وجود می آمد تا این که او مقابل ساختمانی ایستاد و به همراه مرد غریبه ای وارد ساختمان شد. دست و پاهایم می لرزید، با نگرانی و دو دلی زنگ آن واحد را زدم که ناگهان با همسرم روبه رو شدم. او با دیدن من رنگ از چهره اش پرید و زبانش بند آمد. در همین هنگام مرد ناشناس قصد فرار از پنجره را داشت که به پایین سقوط کرد.

مجرم فراری بعد از 12 سال در کاشمر مجازات شد

دادستان کاشمر گفت: مجرمی که سال 1385 در پی شرب خمر در یک مجلس عروسی و نزاع جمعی منجر به قتل یک جوان 17 ساله مشارکت داشته و تاکنون فراری بود پس از 12 سال در این شهر دستگیر و مجازات شد.

غلامرضا طالعی افزود: این فرد که متولد سال 1370 است پنج روز پیش برای پیگیری یک پرونده به دادگستری کاشمر مراجعه کرده بود که شناسایی و در همان محل بازداشت شد.

وی ادامه داد: به موجب حکم سال 1386 شعبه 101 جزایی دادگستری کاشمر، این فرد به جرم شرب خمر منتهی به نزاع جمعی در مراسم عروسی منجر به قتل در سال 1385 محکوم به تحمل شلاق شده بود لذا حکم پس از دستگیری وی روز چهارشنبه گذشته در میدان نیازمند شهر کاشمر و در ملاءعام اجرا شد.

دادستان کاشمر گفت: با وجود صدور رای این پروند در سال 1386 بخاطر متواری بودن محکوم تاکنون حکم اجرا نشده بود.

وی افزود: این فرد در قتل عمد مشارکت نداشته و رای قاتل اصلی پیشتر صادر و اجرا شده اما متهم در آن نزاع مشارکت داشته و پرونده ای در این خصوص دارد که در ادامه احکام صادره اجرا می شود.

طالعی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت و جدیت با افرادی که در مراسم عروسی شرب خمر کرده و اقدام به نزاع جمعی می کنند برخورد می کند.

رباینده خودرو و کودک 9ساله در کمتر از 2ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان از سرعت عمل پلیس تربت حیدریه برای دستگیری عامل ربایش کودک و خودروی پژو 405 در کمتر از 2 ساعت خبر داد.

سردار قادر کریمی گفت: در پی گزارش سرقت خودرو پژو 405 و ربایش کودک 9 ساله داخل خودرو، دستورات لازم به توجه به حساسیت و اهمیت موضوع صادر و کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران کلانتری 11 تربت حیدریه با هدایت سرهنگ کیانی، فرمانده انتظامی این شهرستان وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت : بررسی های اولیه پلیس نشان می‌داد خانم جوان راننده خودرو در داخل یک کوچه از فردی رهگذر برای جابجایی خودروی خود تقاضای کمک می‌کند و این مرد غریبه در حالی که پسر 9 ساله مالک خودرو به نام ابولفضل نیز سرنشین پژو 405 بوده، خودرو را به سرقت می برد.

سردار کریمی گفت: کارآگاهان با توجه به اظهارات مالک خودرو و همچنین بررسی سرنخ های موجود در محل توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، عامل ربایش خودرو و کودک 9 ساله را چهره زنی و شناسایی کنند.

وی خاطر نشان کرد : با اجرای طرح مهار، عامل سرقت که عرصه را بر خود تنگ می دید با رها کردن خودرو و کودک در محدوده خیابان فردوسی شمالی شهر تربت حیدریه پا به فرار گذاشت.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت ‌: کارآگاهان پلیس آگاهی تربت حیدریه با ردزنی های گسترده اطلاعاتی، متهم 26 ساله را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که کودک 9 ساله صحیح و سالم به آغوش خانواده اش بازگشته و متهم به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: تحقیقات در خصوص سایر سرقت های احتمالی متهم ادامه دارد.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *