شهید مطهری دین را به دانشگاه نفوذ داد

آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شده بود، اظهار کرد: تقدس به لباس روحانیت، لباس خدمت در عرصه دین مداری و اسلام است؛ این امر را به شما تبریک عرض می‌کنم بدان جهت که به این افتخار نائل می‌شوید.

وی افزود: در جریان تحول دانش تجربی در کشور ما، عوامل وابسته به غرب و استکبار اصرار داشتند جامعه آکادمیک را از حوزه نفوذ روحانیت و دین خارج کنند.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه این جریان تنها عاملی که برای اجرای هدف انتخاب کرد، بهانه مدرنیته در مقابل سنت بود، تصریح کرد: اندیشمندان دنیای غرب به مدت چهار قرن این هدف را به مردم تحمیل کرده و گفتند عامل عقب افتادگی وابستگی به دین و کلیساست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه غرب بر این عقیده بود دین عامل رکود است، گفت: جریان سوسیالیسم و لیبرالیسم هدف مشترکشان مقابله با دین بود و توانستند با وارد آوردن این فشار در ایران ساختار جریان آکادمیک، حرکت‌های علمی و فناوری را از حوزه دین و روحانیت خارج کنند.

وی با بیان اینکه روزی دانشگاه‌های ایران مقابل روحانیت بود، گفت: این تقابل فکری و ساختاری بود، در آن زمان جامعه روحانیت و متدین دغدغه‌مند بودند که ساختار آکادمیک همچون دژی در مقابل دین قرا می‌گیرد و دین را براندازی می‌کند.

امام جمعه مشهد اذعان کرد: با ساختار سازی‌‌ای که‌ توسط جریان‌ها در ساخت دانشگاه انجام داده بود،‌ هیچ گونه نفوذی از جانب روحانیت در جامعه دانشگاهی تصور نمی‌شد.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه جریان آکادمیک در آن زمان جریانی ضد دینی بود، تصریح کرد: تنها عاملی که توانست در حوزه آکادمیک نفود کرده و دین را نفوذ دهند افرادی همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اذعان کرد: این افراد نوابغ روحانیت بودند که با ورود در دانشگاه، دین و روحانیت را به دانشگاه نفوذ دادند؛ این افراد انقلاب، راه امام(ره) و روحانیت را در محیط دانشگاه بسط دادند.

وی با بیان اینکه دانشگاه زمینه قوی انقلاب بود، گفت: در زمان شاه به هیچ عنوان انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) قابل نفوذ در دانشگاه نبود که اگر این امر ادامه پیدا می‌کرد در دو جبهه دانشگاه و شاه بایستی می‌ایستادیم.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: در جریان ۱۶ آذر سال ۳۲ برخی از علمای تهران در مراسم ختمی که برای شهدای دانشجو گرفته شده بود شرکت نکرده و این مراسم را تحریم کردند این در عین حالی بود که تنها بخشی از روحانیت که تحت تاثیر عقاید شهید کاشانی بودند در مراسمات شرکت کرده و این افراد را شهید می‌دانستند.

امام جمعه مشهد گفت: با ورود آیت الله مطهری و آیت الله مفتح به دانشگاه کار به جایی رسید که دانشگاهی که پایگاه مارکسیسم بود به پایگاه انقلاب و خیزش گاه امام خمینی(ره) مبدل شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *