هیچ ابزاری به اندازه هنر نمی تواند به ارتقاء فرهنگ کشور کمک کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تقدیر از تمامی دستندرکاران و هشت گروه شرکت کننده در جشنواره منطقه‌ای میثاق گفت: ما نه تنها فرصتی را نسوزانده‌ایم بلکه در یک خلاء فرصتی را ایجاد کردیم. حسن مدرس مقدم در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر میثاق با بیان اینکه در یک فضا فرصتی را برای هنرمندان ایجاد کردیم، بیان کرد: تلاش می کنیم این عرصه در سالهای آینده پربارتر باشد. وی با اشاره به اینکه در این عرصه کاستی ها و نقایصی داشته ایم، اظهار کرد: خوشبختانه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره تمام تنگناها و مشکلات ما را درک کرده و ما را همراهی کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: هرچند در عرصه هنر اعتقادی به رقابت ندارم اما از تمامی هنرمندان دعوت می کنم در فستیوال‌های بعدی فارغ از یک فضای رقابتی ما را همراهی کنند.

در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه جشنواره میثاق، میثاقی بین جامعه هنری، هنرمندان تئاتر و نمایش است، افزود: هیچ ابزار و فرصتی به اندازه هنر نمی‌تواند و نخواهد توانست به ارتقاء فرهنگ کشور کمک کند.

محمد حسین‌زاده بیان کرد: ما گنج‌های بسیاری داریم که به خاطر غفلت و کم کاری مدیران و مسئولان در زیر غبار غفلت پنهان شده‌اند.

وی با اعلام اینکه هنر می تواند خاک غفلت را کنار بزند، بیان کرد: چه تئاتر انتقادی باشد و یا تعریف و تمجید هر دو نگاه به اعتلاء و فرهنگ انقلاب اسلامی کمک می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه هنر برای یک آرمان بزرگ است، افزود: اگر هدف هنر دست پائین گرفته شود ابزار دست مادیگرایان خواهد شد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه باید آرمان ها را بزرگ ببینیم و هنر را برای آن آرمانها هزینه کنیم، بیان کرد: بزرگمردانی از کشور ما بزرگترین هنرشان شهادت بود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *