محدودیت برای سکه می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همین جهت صحبت‌هایی در خصوص تهیه طرحی در این زمینه و تعیین محدودیت برای واگذاری سکه ایجاد شد، اظهار کرد: به هر حال این طرح می تواند تاثیری مثبت در شرایط فعلی داشته باشد.

حمید گرمابی در گفت‌و‌گو با ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به طرح دوفوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود که اخیرا در مجلس مطرح شده، عنوان کرد: این بحث در مجلس مطرح بود که برای واگذاری سکه سقفی تعیین شود چراکه در همین ماجرای نوسانات اخیر تعداد زیادی سکه تنها در اختیار یک شخص قرار گرفت و این امر می توانست مشکل ساز شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت منابع طلای مملکت که پشتوانه پول کشور است، محدود بوده و نمی تواند بدون محدودیت در اختیار دیگران گذاشته شود.

گرمابی با بیان اینکه به همین جهت صحبت هایی در خصوص تهیه طرحی در این زمینه و تعیین محدودیت برای واگذاری سکه ایجاد شد، اظهار کرد: به هر حال این طرح می تواند تاثیری مثبت در شرایط فعلی داشته باشد. پارامترهای مختلفی بر شرایط روانی بازار تاثیرگذار است و دولتمردان، صداوسیما و سایر رسانه ها و مردم می توانند در این زمینه کمک کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کشور را نمی توان کتمان کرد که آثار روانی هم دارد و باید بتوان با اطمینان بخشی به مردم و ارزش پول ملی، این اثر روانی را کاهش داد. همه به خصوص دولت و رسانه ها و صداوسیما می توانند در این امر سهیم باشند. در نهایت هم این مردم هستند که باید بتوانند کمک کنند اثرات روانی گرانی از زندگی آن‌ها حذف شود تا راحت تر بتوان آن را تحمل کرد.

وی در مورد رویکرد دولت نسبت به اجرای این طرح تاکید کرد: این طرح در شرایط فعلی به عنوان یک راه حل برای کاهش التهابات می‌تواند کمک کننده بوده و اگر دولت با این رویکرد به آن بنگرد، به نظر می رسد نگاهی مثبت در خصوص آن داشته باشد.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *