فقط به عشق فوتبال

در اوج تب و تاب جام جهانی و دیدن بازی‌هایی که آخرین سطح از دانش فوتبال را به نمایش می‌گذارند، زمان خوبی فرا رسیده است تا فوتبال را کف خیابان به آکادمی‌ها بیاوریم. زمانی بازیکنان ما تنها فوتبالی مبتنی بر علاقه ذاتی، شور و شوق ذاتی و استعداد درونی را در مستطیل سبز به نمایش می‌گذاشتند و ما باید منتظر یک نسل طلایی یا مربی جادویی برای دیدن فوتبال خوب بودیم. این روزها اما برای این رشته پرطرفدار راه ها و گزینه های بهتری فراهم است. در همین مشهد می‌توان زیر نظر مربیانی که مدرکAFC  دارند آموزش دید و طبق برنامه‌های تغذیه و بدنسازی پیش رفت. طبق لیستی که اخیرا هیات فوتبال خراسان رضوی منتشر کرد از 70 مدرسه فوتبال در خراسان رضوی 34 تای آن‌ها در مشهد هستند و این یک فرصت ویژه برای مرکز استان محسوب می‌شود.

روز پنج شنبه زمین چمن استادیوم تختی مشهد میزبان برگزاری افتتاحیه «چهاردهمین دوره مدرسه  فوتبال اکبر میثاقیان» بود و شرکت «مولتی کافه» اسپانسر این آکادمی است.

در این مراسم که «اکبر میثاقیان» سرمربی باسابقه استان و «مهدی برادران» رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی و جمعی از مسئولین، بازیکنان و خانواده‌های آن‌ها حضور داشتند، رسما آموزش های حرفه‌ای پسران مشهد آغاز شد.

در حاشیه این مراسم صحبت کوتاهی با اکبر میثاقیان  داشتیم او که در همین روزهای آتی برای سرمربی‌گری تیم کارون اروند عازم خوزستان می‌شود با اشاره به این که این مدرسه فوتبال در تمامی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، امید و غیره آموزش‌های حرفه‌ای را دنبال می‌کند، گفت: متاسفانه امکانات برای آموزش فوتبال خیلی کم است.

وی تاکید کرد: مدارس فوتبال در خراسان رضوی نه تنها درآمدزایی ندارد بلکه هزینه‌های زیادی دارد و ما تنها به خاطر عشق به فوتبال این آکادمی را تاسیس کردیم. اگر قرار است که فوتبال استان پیشرفت کند باید بر روی بازکنان و مربیان استان سرمایه گذاری کنیم و بتوانیم اسپانسرهای خوبی را جذب کنیم.

ما در حال حاضر 7 تا تیم داریم و هزینه های زیادی را متحمل می شویم. در شرایط فعلی ما از این شانس برخوردار بوده ایم که رئیس هیات ما شخصی فوتبالی است و همواره حمایت های لازم را از باشگاه و اکادمی ما داشته است.

میثاقیان اضافه کرد: در تمام کشور فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب و بهبود شرایط داریم باید حمایت های دولتی و خصوصی بیشتری را شاهد باشیم و از هزینه هایی مثل اجاره زمین چمن و سایر هزینه های جانبی کاسته شود.

وی در پایان اضافه کرد: از اعتماد مردم مشهد به این آکادمی فوتبال متشکرم و امیدوارم که بتوانیم با تلاش های خود پاسخ شایسته ای به این درخواست ها بدهیم. من همیشه به والدین تاکید می کنم که خداد عزیزی، علیرضا نیکبخت واحدی، آندرانیک تیموریان و بازیکنان خوب دیگری که زمانی شاگرد من بوده اند همه با تلاش و پشتکار  به تیم ملی رسیده اند و باید پشتکار و امید را در فرزندان خود زنده نگهدارند.

انتهای گزارش/انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *