62 درصد روستاییان سبزوار در مصرف آب صرفه جو هستند

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار میانگین مصرف آب برای هر فرد روستایی را 130 لیتر در شبانه روز اعلام و بیان کرد: 62 درصد روستانشینان این شهرستان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند و در مصرف این مایع حیاتی صرفه جو هستند.

عباس واهبی افزود: بقیه جمعیت روستایی سبزوار بخاطر استفاده از آب برای مصارف دام و فضای سبز حجمی بیشتر از الگو را مصرف می کنند.

وی ادامه داد: طول شبکه توزیع و انتقال آب روستاهای سبزوار هزار و 350 کیلومتر و نیمی از آن فرسوده است لذا بازسازی و تعویض این شبکه فرسوده سالانه 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: امسال از محل اعتبارات تملک داراییها 18 میلیارد ریال به اجرای طرحهای عمرانی و بهره برداری آب روستایی در این شهرستان تخصیص یافت.

وی به وجود 28 هزار 700 مشترک مسکونی و غیرمسکونی در مناطق روستایی سبزوار اشاره و بیان کرد: 116 روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند اما 54 روستا از شبکه آب و فاضلاب محروم هستند.

او افزود: 155 مخزن فعال با حجم 17 هزار و 570 مترمکعب، 41 ایستگاه پمپاژ و 38 تاسیسات کلرزنی جهت تصفیه و انتقال آب روستاییان در سبزوار فعال است.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *