غفلت از قانون حمل سلاح برای محیط بان را به تهدید بدل می کند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: غفلت از قانون، حمل سلاح برای محیط بان را از یک فرصت به تهدید تبدیل می کند.

سرهنگ جمشید محبت خانی در همایش آموزشی ویژه روسای حفاظت محیط زیست شهرستان های کشور در مشهد افزود: حدود یک هزار محیط بان در کشور بدون گذراندن دوره های آموزش بدو خدمت، جامه محیط بانی پوشیده اند.

وی اظهار کرد: محیط بانان نیز باید همانند مامورین ناجا به صورت دوره ای و مستمر آموزش های لازم از جمله نحوه بکارگیری سلاح را فرا گیرند.

وی گفت: حمل سلاح برای محیط بان یک فرصت است که در صورت عدم گذراندن دوره های آموزشی در زمینه بکارگیری سلاح این فرصت می تواند به یک تهدید تبدیل شود.

سرهنگ محبت خانی همچنین به ضرورت رسیدگی به جرایم احتمالی محیط بانان در دادگاه های نظامی اشاره کرد و افزود: دولت بودجه ای برای حمایت از محیط بانان به سازمان محیط زیست اختصاص نداده است که اگر محیط بان برابر قانون از سلاح استفاده کرده و محکوم به پرداخت دیه شد، مشابه نیروهای مسلح بتوانیم برای پرداخت دیه بودجه ای تخصیص دهیم.

وی حوزه فعالیت محیط بان را بسیار فراتر از مقابله با متخلفان شکار و صید دانست و اظهار کرد: تمام حوزه های نیازمند حفاظت در محیط زیست اعم از آلوده سازی محیط و دیگر موارد باید تحت پایش محیط بان باشد و در این زمینه محدودیتی برای محیط بان در دستور العمل های موجود تعریف نشده است.

انتهای خبر/

image_print
129 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *