دو هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال روستایی در دست بررسی

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : هم اکنون بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری در کارگروه‌های شهرستانی و اسنان و نیز شعب بانک‌ها در دست بررسی است.

علی رسولیان در این زمینه افزود: از محل راه اندازی و اجرای این طرح‌ها هشت هزار و 500 اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود ضمن آنکه اشتغال غیر مستقیم خوبی نیز شکل می‌دهد.

وی تاکید کرد: بیشترین متقاضی تسهیلات توسعه اشتغال روستایی وعشایری ،مربوط به حوزه دام بویژه دام سبک است و هیچ محدودیتی در این حوزه نیز وجود ندارد اما در سایر دام‌ها بقیه باید دامی باشد که اصلاح نژاد شده باشد.
وی اظهار کرد: در سال قبل هم با هدف افزایش میزان تولید گوشت قرمز و حفظ مراتع استان ، طرح افزایش وزن لاشه گوسفندی دنبال شد.
وی گفت: بر این اساس وزن هر کیلو گوسفند زنده از متوسط 18 کیلوگرم در سال 92  به 26 کیلوگرم  در سال 96 رسید و این امر اثر بسیار خوبی بر تولید استان داشته است.
رسولیان افزود: سال گذشته 135 میلیارد ریال تسهیلات بدین منظور به عشایر استان پرداخت شد تا طرح اجرا و موضوع مدیریت شود.
وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی آن است با ارائه به موقع نهاده‌ها وتامین سرمایه در گردش مورد نیاز دامداران کمک کنیم تا از فروش گوسفندان با وزن کم جلوگیری شود که هم برای اقتصاد دامدار و هم تامین گوشت مورد نیاز جامعه دارای صرفه اقتصادی است.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *