خراسان رضوی در رتبه پنجم اشتغالزایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: استان ما با ایجاد اشتغال 90 هزار  و  829 نفر در رتبه پنجم اشتغال کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، راضیه علیرضایی با بیان اینکه که طی سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 349 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 10129 میلیارد ریال و اشتغال 7234 نفر صادر شده است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر سرمایه‌گذاری 9.4 درصد و از نظر اشتغال حدود 5.5 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در گروه محصولات کانی غیرفلزی با سرمایه‌گذاری 2361 میلیارد ریال (23.3 درصد ) و بیشترین اشتغال در گروه محصولات، لاستیک و پلاستیک با اشتغال 1095  نفر (سهم 15.1 درصدی از کل) است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در حال حاضر خراسان رضوی با 3103 طرح صنعتی فعال و سرمایه‌گذاری 248هزار و 66 میلیارد ریال رتبه چهارم  سرمایه‌گذاری استان را از آن خود کرده است.

علیرضایی اضافه کرد: همچنین استان ما با ایجاد اشتغال 90 هزار و 829 نفر در رتبه پنجم اشتغال کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد برای تداوم روند سرمایه‌گذاری فعلی در استان از همه کارآفرینان دعوت کنیم که با سرمایه‌گذاری در طرح‌های نو و دانش‌بنیان و زیربنایی صنعتی، از توسعه استان حمایت کند.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *