دویدن تا بهشت

مسن‌ترين دونده جاده ولايت درگذشت

مسن‌ترين دونده جاده ولايت كه چنــد روز پيــش درشهرستان اقيلد دچار حادثه شده بود، درگذشت.

اصغر ریگى کــه در همه دوره‌هاى جاده ولایت حضور داشت، در سانحه تصادفى که چند روز پیش رخداد، به کما رفت و دیروز به دیار باقى شتافت.

شادروان ریگى، از دونده‌هاى باسابقه دوومیدانى استان و از ورزشکاران بنام ارتش بود که پس ازســال‌ها خدمت در این نهاد مقدس بازنشسته شده بود. وى در زمان فوت ۵۹سال داشت و در آخرین سالى که توانست در مسیر جاده ولایت گام بردارد، همچون سال‌هاى گذشته فعال، خوش اخلاق و مردم‌دار بود.

حادثه‌اى که منجر به فوت مرحوم ریگى شد، در عصر روز ۲۲ تیرماه اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که کاروان در مسیر محل استقبال قرارگرفته بود که ناگهان موتورسیکلتى بادو سرنشین از کوچه فرعى به انتهاى کاروان نزدیک شد و با مرحوم به شدت برخورد کرد.

بلافاصله بعد از این حادثه، ریگى که به شدت از ناحیه سرآسیب دیده بود، به بیمارستان آباده منتقل شد و متأسفانه پس از سه روز، بعد ازظهر دیروز در بیمارستان آباده درگذشت.

سرهنگ ریگى ازبنیان گذاران کاروان جاده ولایت بود و در ۹ سال برگزارى ایــن کاروان حضورى مؤثر در برنامه‌ریزى‌هاى قبل و بعد از برگزارى کاروان داشته است. از افتخارات این دونده مى‌توان به حضور در تمام دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌هاى حق علیه باطل اشاره کرد. شادروان ریگى متولد ۱۳۳۸ بود و پنج فرزند از او به یادگار مانده است.

مهدى هوشیاران، از همراهان او، که هر ۹ سال را کنار هم در جاده ولایت دویدند، در این رابطه گفت: سال گذشــته سرهنگ ریگى مسابقه دو برگزار کرد و تمامى مدال‌ها و کاپ‌هاى قهرمانى خود را بین شرکت کنندگان تقسیم کرد وهیچ چیز براى خود نگه نداشت.

ادامه مسیر کاروان جاده ولایت با اینکه حادثه تلخ درگذشت مرحوم ریگى، کل کاروان را تحت تأثیر خود قرار داده و موجب ناراحتى و افسردگى همگان شده بود، دوندگان جاده ولایت به مسیر خود ادامه دادند.

آن‌ها درد همین روز از کاروان جاده ولایت در چند مراسم فرهنگى حضور پیدا کردند. صبح دیروز، اعضاى کاروان جاده ولایت در مراسم آزادى دو مددجوى کانون اصلاح و تربیت حاضر شدند و رنگ و بوى معنوى به این مراسم بخشیدند.

در این مراسم که با محوریت دهه کرامت و استقبال از کاروان جاده ولایت برگزار شد، گروهى از مددجویان کانون اصلاح و تربیت یزد به اجراى شعرخوانى براى على بن موســى الرضا(ع) پرداختند.

در پایان مراسم از طرف کاروان جاده ولایت نبات و نمک متبرک بــه مددجویان و مسئولان حاضر اهدا شد. در این مراسم، رئیس شوراى شهر یزد، مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان یزد و تنى چند ازمسئولان شــهرى و استانى یزد حاضر بودند.

پس از این برنامه دوندگان کاروان در مؤسسه خیریه کودکان سرطانى محک حاضر شدند و به عیادت این کودکان رفتند. در این مراسم پس از قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) و مدح این امام همام، کودکان و والدین از پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) تبرک جستند و به آن‌ها نبات و نمک متبرک آستان قدس رضوى اهدا شد.

همچنین در این مراسم سیدعباس حسینى، یکى از دوندگان کاروان جاده ولایت، که مجرى کودک اســت، به اجراى برنامه شاد و مفرح کودکانه پرداخت و باعث ایجاد شور و نشاط میان کودکان و خانواده‌ها شد.

عصر دوشنبه نیز تنى چند از دونده‌ها به دیدار یکى از خانواده‌هاى شهید شهر یزد رفتند. دوندگان کاروان جاده ولایت صبح دیروز شهر یزد را به مقصد بافق ترک کردند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *