آکادمی‌ها نباید از مربیان بدون مدرک استفاده کنند

دو روز آغازین این هفته نقطه پایان یک ماه پر تب و تاب و داغ فوتبالی بود. ماهی که مردم ایران همچون تمام جهانیان خیره به جعبه جادویی و پی‌گیر پرهیجان ترین اتفاق ورزشی چهار سال اخیر بودند.

حالا با پایان جام جهانی فوتبال 2018 و درخشش تیم ملی فوتبال ایران که همزمان با پایان سال تحصیلی بود، بسیاری از والدین علاقه‌مند شده‌اند تا استعداد فرزندان خود را در این رشته ورزشی پرهیجان، پربیننده و البته پردرآمد محک بزنند.

این روزها در شهر و استان ما همانند سایر نقاط کشور بازار کلاس‌های تابستانی برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان داغ شده و قطعا جام جهانی رونق بیشتری به کار مدارس فوتبال داده است، اما این موضوع خود نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد.

بدون شک این چالش برای والدین علاقه‌مند به فوتبال به وجود آمده که برای پرورش و محک زدن استعداد فرزند خود باید به کجا مراجعه کنند و چه کسانی صلاحیت این کار را دارا هستند. در همین راستا «صبح‌امروز» به سراغ سرپرست آکادمی فوتبال «اکبر میثاقیان» رفته و نظر وی را در این خصوص جویا شده است.

سرپرست آکادمی فوتبال «اکبر میثاقیان» گفت: من نمی‌خواهم این آکادمی را از دیگر آکادمی‌ها  متمایز کنم چرا که همه فعالان این حوزه زحمت بسیاری می‌کشند اما اگر مهم‌ترین نقاط قوت آکادمی «اکبر میثاقیان» استفاده از بهترین مربی‌های مشهد استفاده می‌کنیم که دارای مدارک A، B ، C هستند در حالی که متاسفانه بعضی از آکادمی‌ها از مربیان بدون مدرک و تجربی استفاده می‌کنند.

حسین شفیعی در گفت‌وگو با «صبح‌امروز» افزود: این که از مربیان بدون مدرک استفاده شود قطعا در روند رشد بچه‌ها تاثیر منفی دارد چرا که کار اصولی و علمی انجام نمی‌شود، به نظر من هر باشگاه اول باید مدرک مربیان را تایید کند و بعد آن‌ها را برای فعالیت به کار بگیرد.

شفیعی ادامه داد: در آکادمی «اکبرمیثاقیان» مربیان و کمک‌های اول و دوم دارای مدرک مربی‌گری معتبر هستند و برای کمک‌های سوم از بچه‌های امید و جوانان استفاده می‌شود تا برای گرفتن مدرک تجربه کافی را کسب کنند. البته این کمک‌های سوم نیز با تایید مربی‌ها انتخاب می‌شوند تا در رده نونهالان به مربی‌ها کمک کنند.

قائم مقام آکادمی فوتبال «اکبر میثاقیان» در خصوص فعالیت خود در آکادمی «اکبر میثاقیان» اظهار کرد: من از پنج سال قبل بخاطر دوستی دیرینه‌ای که با مدیریت این آکادمی یعنی آقای «بهزاد میثاقیان» داشتم و علاقه پسر 14 ساله‌ام به فوتبال به این مجموعه اضافه شدم. با وجود داشتن مدرک مربی گری Cآسیا بیشتر در زمینه مدیریت باشگاه فعالیت دارم و بحث آموزش بر عهده مربیان با تجربه باشگاه است.

شفیعی در مورد فعالیت‌های باشگاه تصریح کرد: این باشگاه در رده‌های سنی نوباوگان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید فعالیت دارد. تمام رده‌های سنی در طول سال روزهای جمعه فعالیت دارند اما آکادمی تخصصی این مجموعه که زیر نظر پزشک تغذیه فعالیت می‌کنند در طول سال نیز هفته‌ای سه جلسه تمرین دارند.

وی در خصوص ثبت‌نام‌های تابستانه و تاثیر جام جهانی بر این موضوع گفت: خوشبختانه امسال مردم از کلاس‌های ما استقبال بی‌نظیری داشتند که ما مجبور شدیم دو زمین برای تمرین بگیریم، با این وجود هم درخواست ثبت‌نام بسیار بالا بوده و ما از پذیرش افراد بیشتر معذوریم. البته تب جام جهانی در این موضوع بی‌تاثیر نبوده اما هرسال تابستان با این مسئله مواجه هستیم که این بخاطر امکانات و سطح بالای آموزشی است که ما در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم.

سرپرست آکادمی فوتبال «اکبر میثاقیان» درباره استعدادها و امکانات خراسان رضوی در قیاس با سایر استان‌ها ابراز کرد: نمی‌توان گفت خراسان رضوی از نظر استعداد نسبت به دیگر استان‌ها برتری دارد اما در بعد امکانات مزایای بیشتری دارد، هرچند که امسال ما هم برای تامین زمین با مشکل مواجه شدیم چرا که چند زمین از جمله زمین دو ورزشگاه تختی بخاطر نداشتن استاندارد تعطیل شدند.

وی افزود: متاسفانه زمین‌های خوب ورزشگاه امام رضا(ع) در اختیار باشگاه‌ها قرار نمی‌گیرد، کما این که سال گذشته تیم امید‌های ما در مسابقات مناطق کشور حضور یافت اما ناچار شد در چمن مصنوعی تمرین و در چمن طبیعی بازی کند که این در عملکرد تیم‌ها تاثیر منفی دارد.

شفیعی در پایان گفت: از مدیران هیئت فوتبال خراسان رضوی و شخص آقای «برادران» بسیار تشکر می‌کنیم که همواره همراه و پشتیبان باشگاه‌ها بوده‌اند و امیدواریم با رایزنی این مدیران مشکل زمین‌های رده‌های پایه نیز حل شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *