دستگاه های نظارتی با متخلفان برخورد کنند

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بر لزوم شفاف سازی درباره واردات خودرو توسط نمایندگان غیررسمی با ارز دولتی تاکید کرد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تخصیص 4 میلیون یورو ارز دولتی به  ۷ شرکت فاقد مجوز نمایندگی رسمی برند خارجی خودرو، گفت: برخی محصولات که خدمات پس از فروش داشته و مصرفی نیستند، لذا برای حفظ حقوق مصرف کنندگان محصول باید توسط کسانی وارد کشور شود که نمایندگی رسمی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: کالاهایی که مصرفی نبوده و سرمایه ای هستند صرفا باید توسط نمایندگی هایی وارد کشور شود که خدمات پس از فروش دارند و اگر به کسانی غیر از این شرکت ها ارزی داده شده باید پیگیری شود و این شرکت ها به دستگاه های قضایی معرفی شوند تا حقوق دولت بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه این شرکت ها باید به عنوان متخلف به دستگاه های نظارتی و قضایی معرفی شوند، ادامه داد: دستگاه قضا باید بررسی کند که چه کسانی در این موضوع دست اندکار بوده اند و آیا دستگاه های نظارتی نظارت کافی را در این بحث داشته اند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید مشخص شود که آیا توسط دستگاه های اجرایی رانتی ایجاد شده است یا خیر و جرایم هر بخش مشخص شود تا اغماض و سوءاستفاده ای صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از ایرادات و مشکلات کشور عدم کارکرد سیستمی است، افزود: تا زمانی که فعالیت ها در کشور سیستمی نشود، فساد و رانت در کشور دیده می شود و افراد سوداگر و سودجو نیز پیدا می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با سیستمی شدن فعالیت ها نقش انسان کمتر می شود، تصریح کرد: به محض شناسایی و محرز شدن تخلفات باید با متخلفان برخورد جدی شود و به نوعی جرایم سنگینی برای آنها بسته شود و درس عبرتی برای افرادی شود تا دیگر شخصی هوس سوءاستفاده از اموال دولت و یا رانت نداشته باشد.

انتهای خبر/

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *