جامعه‌اي كه فرهنگ پهلواني دارد، سالم‌تر است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: يك جامعه كه داراي ويژگي پهلواني است، سالم‌تر است؛ از شاخص‌هاي يك جامعه سالم، مسئوليت‌پذيري اجتماعي  و وجود فرهنگ دستگيري و كمك به نيازمندان در آن است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پوریوسف شب گذشته در همايش فرهنگ پهلواني که در مركز توانبخشي 17 شهريور (بهشت نيشابور) برگزار شد، افزود: شهرستان نيشابور در بعد حضور افراد خيّر، شهرستان ممتازي است. به خصوص خيّران بزرگواري در نيشابور داريم كه به معلولان نيازمند كمك مي‌كنند و اين شهر يكي از جلوه‌هاي پهلواني در استان و كشور است.

وي اظهار كرد: جامعه سالم بايد داراي يك سري ويژگي‌ها باشد و شاخص‌هايي براي آن ذكر شده است، كه يكي از آن شاخص‌ها مسئوليت‌پذيري اجتماعي است. جامعه‌اي سالم است كه افراد جامعه در حوزه اجتماعي مسئوليت‌پذير هستند و درد ديگران، درد آن‌ها نيز هست.

پوريوسف پيان كرد: يك جامعه كه داراي ويژگي پهلواني است طبيعتا سالم‌تر است؛ در واقع جامعه‌اي سالم است كه خير جمعي در آن نهادينه شده باشد؛ جامعه‌اي كه افراد در آن به يكديگر اعتماد داشته باشند؛ جامعه‌اي كه فرهنگ دستگيري و كمك به نيازمندان در آن وجود دارد و فرهنگ پهلواني سرلوحه زندگي آن‌هاست و فرهنگ مهرورزي و اعتماد در آن جاري است، اين جامعه با چنين ويژگي‌هايي، جامعه سالم به شمار مي‌رود.

صديقه صبريان، مديرعامل مركز توان‌بخشي کودکان معلول و بی‌سرپرست 17 شهريور (بهشت نیشابور) با اشاره به اين كه در اين مركز بيش از 90  كودك بي‌سرپرست معلول نگهداري مي‌شوند، گفت: پهلواناني هستند كه به اندازه توان خود به اين مركز توجه دارند، از جمله كودك 9 ساله‎اي كه قلك خود را براي كمك مي‌شكند، پيرمرد 90 ساله‌اي كه از ابتدا شير اين مركز را تامين مي‌كرده است و يا پزشكي كه به رايگان به مداواي اين كودكان پرداخته، همه و همه پهلوان هستند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *